شناسهٔ خبر: 155246 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تاکید کرد؛

افزایش ۵ برابری ساخت‌وسازها در بافت فرسوده

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تاکید کرد؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه با آگاه‌سازی مردم از مشوق‌های ۱۹ گانه و تسهیل‌گری در مراحل ساخت‌وسازها در بافت فرسوده، شاهد افزایش پنج برابری پرونده‌ها در این مناطق هستیم.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، دویست و بیست و پنجمین جلسه(بیستمین جلسه سال 1402) شورای مسکن استان کرمانشاه به‌ریاست محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران عضو در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در این جلسه گفت: متاسفانه از نظر احیا بافت فرسوده، جایگاه خوبی در کشور نداشتیم که با کارگروه تشکیل شده در استانداری و هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی علی‌الخصوص معاونت عمرانی استانداری به رتبه ۱۷ در کشور رسیده‌ایم.

الماسی افزود: در این کارگروه مشوق‌های ۱۹ گانه بافت‌های فرسوده با مشوق‌های بومی در استان تلفیق شد که این امر باعث رشد حدود ۵ برابری در احیای بافت فرسوده در استان شد. وی افزود: اخیرا نیز با برگزاری جلسات با شهرداران ده‌گانه شهرستان‌ها، محدوده‌های بافت مصوب شد و در راستای تسهیلگری در احیا بافت فرسوده، در کمیسیون ماده ۵ مشوق‌های بومی را به آنها اضافه شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به‌اینکه مشوق‌های جدید و مناسبی برای احیای بافت فرسوده در نظر گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با این مشوق‌ها مردم نیز در بحث ساخت واحدهای خودمالکی پای کار بیایند که این امر نیازمند سهیم شدن بیشتر بانک‌ها خواهد بود و انتظار داریم با تسهیل‌گری بانک‌ها در امر اعطای تسهیلات، روند ساخت‌وساز خودمالکی افزایشی بشود.

لازم به‌ذکر است در این جلسه گزارش بنیاد مسکن درخصوص پروژه های نهضت ملی مسکن روستایی، گزارش سامانه نهضت ملی مسکن، گزارش عملکرد دستگاه های خدمات رسان (آبفا، برق، گاز...) در طرح نهضت ملی مسکن استان و گزارش پروژه‌های نهضت ملی استان ارائه شد.