شناسهٔ خبر: 155247 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار کرمانشاه تاکید کرد؛

روستاهای کنار شهرها نباید تبدیل به عرصه‌ای برای ساخت ویلاهای تفریحی شوند/ تمام مراحل طرح‌های نهضت ملی مسکن باید برای مردم شفاف شود

استاندار کرمانشاه تاکید کرد؛ استاندار کرمانشاه بر شناسایی دقیق متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد افرادی با استفاده از امتیازات طرح نهضت ملی مسکن، روستاهای نزدیک شهرها را تبدیل به عرصه ای برای ساخت ویلاهای تفریحی کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)؛ محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای مسکن استان که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: خوشبختانه در حوزه مسکن استان، طرح های مختلفی از جمله نهضت ملی مسکن در حوزه شهری و روستایی، احیای بافت فرسوده و ... در حال انجام است.  

وی افزود: حجم بزرگی از کار و  تلاش در این حوزه در جریان است و باید در کنار ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، تهدیدها هم شناسایی شوند و دور اندیشی‌های لازم در این حوزه انجام گیرد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: طبق مصوبه شورای مسکن استان، در تمام مراحل اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن از زمان تخصص زمین گرفته تا آماده‌سازی و تخصیص واحدها و بهره برداری و واگذاری به مردم، باید با شفافیت کامل همراه باشد.

وی تاکید کرد: تمامی مراحل طرح ها باید به خوبی اطلاع رسانی شود و همه در جریان کار قرار بگیرند. صحرایی ادامه داد: پروژه‌های مسکن ملی نباید در زمین های درجه یک کشاورزی جانمایی شوند و اولویت با زمین های درجه ۳ و منابع طبیعی است.

وی همچنین بر شناسایی دقیق متقاضیان تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد افرادی با استفاده از امتیازات طرح نهضت ملی مسکن، روستاهای نزدیک شهرها را تبدیل به عرصه ای برای ساخت ویلاهای تفریحی کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: زمین های روستایی برای ما بسیار ارزشمند و دارای اهمیت هستند و در واگذاری آن‌ها بسیار دقت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این برنامه‌ها، طرح های ویلاسازی و شهرک سازی برای قشر برخوردار جامعه هم در دست طراحی است که در مورد آن‌ها در آینده اطلاع رسانی می شود.

در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای مسکن استان گزارش بنیاد مسکن در خصوص پروژه های نهضت ملی مسکن روستایی ارائه شد. همچنین گزارشی از عملکرد سامانه نهضت ملی مسکن و عملکرد دستگاه های خدمات رسان (آبفا، برق، گاز...) در طرح نهضت ملی مسکن استان ارائه شد.