شناسهٔ خبر: 155252 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

هشدار سقوط بهمن، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه در مناطق پربارش

هشدار هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارندگی در بیشتر مناطق کشور، نسبت به احتمال سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر و احتمال قطعی برق در مناطق روستایی هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز جمعه بارش‌ها در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی، تداوم دارد. بارش‌ها به شکل باران، برف، گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید است و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات، کولاک برف و برای مناطق مرکزی و بخش‌هایی از شمال‌شرق، بارش پراکنده، پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی شدت بارش‌های امروز را برای آذربایجان‌غربی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد و نوار غربی کردستان و کرمانشاه پیش‌بینی کرد و افزود: در این مناطق هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شده است و بنابراین هموطنان باید نسبت به مخاطراتی همچون لغزندگی زمین، کاهش دید، مه گرفتگی توجه داشته باشند.

وی نسبت به احتمال سقوط بهمن در جاده های کوهستانی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر و احتمال قطعی برق در مناطق روستایی هشدار داد.

رفیعی گفت: بارش‌ها به تناوب تا دوشنبه در کشور ادامه دارد. همچنین طی امروز در مناطق مرکزی، شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب‌شرق کشور، وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه و یکشنبه آب‌های دریای‌خزر مواج است.

به گفته وی، امروز آسمان تهران ابری و بارانی  است و از بعدازظهر نیمه ابری می‌شود و وزش باد نیز در تهران، شدید خواهد شد. کمینه دمای امروز پایتخت ۶ درجه بالای صفر ثبت شد و بیشینه دما به ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد.