شناسهٔ خبر: 155270 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴۰۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان مرکزی برفروبی شد

برفروبی اراک

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بر اثر بارش برف در محورهای مواصلاتی شمال و غرب استان، از عصر روز گذشته با حضور پر رنگ راهداران چهار هزار کیلومتر باند از راه‌های استان برفروبی شد.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های شهرستان‌های ساوه، زرندیه، آشتیان، تفرش، فراهان، خنداب، کمیجان، خمین، اراک و شازند شاهد بارش برف و در دیگر نقاط استان شاهد بارش باران بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: علاوه بر برفروبی چهار هزار کیلومتر باند از راه‌های استان، برای باز نگه داشتن راه‌ها بیش از یک هزار تن مخلوط شن و نمک در سطح راه‌ها پخش شده است تا تردد در محورهای مواصلاتی برقرار باشد.

به گفته وی برای طرح راهداری زمستانی در سال جاری ۵۰۰ نفر راهدار، راننده و نیروی پشتیبانی در نظر گرفته شده که با استفاده از ۳۰۳ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری وظیفه برفروبی محورهای مواصلاتی استان را بر عهده دارند.

جهانی تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد از توان عملیاتی و لجستیکی این اداره کل در شبانه روز گذشته بکار گرفته شده شد تا خدمات حداکثری به کاربران جاده‌ای ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برودت هوا و احتمال یخ‌زدگی راه‌ها، فعالیت راهداران استان همچنان در سطح راه‌ها ادامه دارد و بصورت یکپارچه در ۳۵ راهدارخانه استان آماده باش کامل اعلام شده است.

برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها، سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در خدمت کاربران جاده‌ای است.