شناسهٔ خبر: 155287 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کولاک برف و لغزندگی جاده‌های استان چهارمحال و بختیاری

کولاک برف و لغزندگی جاده ها در استان چهارمحال و بختیاری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: همه محورهای ارتباطی استان باز است اما با توجه به کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها استفاده از زنجیر چرخ در گردنه‌ها برای کاربران جاده‌ای الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهار محال و بختیاری)، امین قوامی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در برخی از گردنه‌های استان برف بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر به زمین نشسته است.

قوامی گفت: همه محورهای ارتباطی استان باز است اما با توجه به کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها استفاده از زنجیر چرخ در گردنه‌ها برای کاربران جاده‌ای الزامی است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری یادآور شد: همچنین تاکنون ۵۱۰ تن عملیات شن و نمک پاشی از سوی نیروهای راهداری استان انجام شده و این کار ادامه دارد.

وی کمک به ۲۱۷ خودرو درگیر برف، اسکان ۲۰ مسافر، برف‌روبی یک هزار و ۸۷۰ کیلومتر باند رفت و برگشت را از جمله اقدامات انجام شده از سوی نیروهای راهداری چهارمحال و بختیاری اعلام کرد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری با توجه به لغزندگی جاده‌ها از رانندگان خواست هنگام گذر از گردنه‌ها و مناطق برف‌گیر چهارمحال و بختیاری از زنجیر چرخ و تجهیزات لازم استفاده کنند.

قوامی از همه هم استانی‌ها درخواست کرد: توصیه‌های راهداری را جدی گرفته و از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: راهداران به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی در تمامی مسیرهای استان هستند و تلفن ۱۴۱ آماده پاسخگویی است.