شناسهٔ خبر: 155291 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه احداث اسکله‌های رمپ در بندر دیر

بندر دیر معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه احداث اسکله‌های رمپ در بندر دیر به ۷۰ درصد رسیده و یک پست آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، عباس محمدصادقی در بازدید از پروژه احداث اسکله‌های رمپ در بندر دیر اظهار کرد: با هدف بهره‌برداری و استفاده بندرنشینان دیر، عملیات اجرایی پروژه احداث اسکله‌های رمپ این بندر با سرعت و شتاب قابل قبولی در حال اجرا است. 

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از یک پست اسکله رمپ و دلفین‌های پهلوگیری بندر دیر در دهه فجر،  ۵۰۰ تن به ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر دیر افزوده خواهد شد. 

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: فاز یک این پروژه شامل اسکله ۵۰۰ تنی، دیوار برگشتی، شش دلفین پهلوگیری و تعریض موج‌شکن است که با هزینه بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال انجام شده است. 

محمدصادقی ادامه داد: با اتمام پروژه پنج پست اسکله رمپ در بندر دیر، در مجموع پنج هزار و پانصد تن به ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر افزوده می‌شود. 

وی گفت: احداث اسکله‌های رمپ بندر دیر به عنوان یکی از نیازهای مهم بندر برای توسعه صادرات، بدون تردید رونق بخش بندر دیر و افزایش فرصت‌های شغلی این بندر خواهد شد. 

محمدصادقی اضافه کرد: بندر دیر در بین بنادر جنوبی کشور نزدیک‌ترین فاصله تا کشور قطر دارد که با هدف استفاده از این مزیت برنامه ریزی ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های این بندر انجام شده است.