شناسهٔ خبر: 155293 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد؛

ضرورت تشکیل قطب‌های توسعه دریایی و مراکز لجستیک

محمدحسین علامه معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: باید قطب‌های توسعه دریایی و مراکز لجستیک شکل گیرد تا شاهد تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد حسین علامه در «نشست تخصصی رویکرد، تدابیر و برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی» در حاشیه «دومین همایش تمدن دریایی مسیر پیشرفت» در بندر نوشهر، در خصوص سیاست‌های کلی توسعه دریامحور اظهار کرد: هر دستگاه بر اساس قانون و مقررات تکالیفی را در حوزه توسعه دریامحور بر عهده دارد و پیشنهاد آسیب شناسی قوانین و مقررات در حوزه توسعه دریامحور مطرح شده است.

وی افزود: باید راهبری جامع توسعه دریامحور برای اقدام یکپارچه مدنظر قرار گیرد.

علامه عنوان کرد: یکی از مسائل مهم تسهیل و توسعه سرمایه گذاری است و باید در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری به خوبی عمل شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: باید بنگاه‌های اقتصادی در بنادر کشور شکل گیرد و بازگشت سرمایه برای فعالان اقتصادی با اطمینان رقم بخورد و سرمایه گذاران در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشند. 

علامه خاطر نشان کرد: زمانی که شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که سرمایه به سواحل سرازیر شود، اقتدار و امنیت دریایی محقق می‌شود و اشتغال آفرینی به نحو مطلوب صورت می‌گیرد.