شناسهٔ خبر: 155294 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۳۲ درصدی ترانزیت در استان خراسان رضوی

رشد 32 درصدی ترانزیت در استان خراسان رضوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان حامل محمولات ترانزیتی ورودی و خروجی از مجموع چهار پایانه مرزی فعال استان طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی اظهار کرد: تردد ناوگان حامل محمولات ترانزیتی ورودی و خروجی از مجموع چهار پایانه مرزی فعال استان طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۲ درصد افزایش یافته است.

شهامت یادآور شد: در۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۸ هزار دستگاه کامیون حامل ۵۶۳ هزار تن کالای ترانزیتی از طریق چهار پایانه مرزی سرخس، لطف آباد، باجگیران و دوغارون وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تردد ۶ درصد و از نظر تناژ جابه‌جا شده ۵۰ درصد رشد داشته است. 

وی همچنین بیان کرد: در همین مدت نزدیک به ۹۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون حامل یک میلیون و ۹۰۰ هزارتن کالای ترانزیتی از طریق پایانه‌های مرزی استان از کشور خارج شده است که با رشد ۴۲درصدی تردد و رشد ۴۱ درصدی تناژ حمل شده همراه بوده است. 

شهامت گفت: در ۹ماهه سال جاری بیش از ۲۹۷ هزار دستگاه کامیون حامل ۴ میلیون و ۲۱۵ هزار تن بار صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از چهار پایانه مرزی استان تردد داشته است که حاکی از افزایش ۳۰ درصدی تردد نسبت به ۹ماهه سال گذشته است. 

وی ادامه داد: تردد ناوگان حامل محمولات صادراتی با ۶۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه و تردد ناوگان وارداتی با ۳هزار و ۵۵۰ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی استان در ۹ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۷ درصد و ۱۲۰درصد افزایش داشته است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرزهای مشترک با ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای میانه در مدت یاد شده نسبت به سال قبل به ترتیب با رشد ۷درصدی و ۳۸درصدی همراه بوده است. 

شهامت در خصوص عملکرد پایانه مرزی دوغارون افزود: در ۹ماهه سال جاری کل تردد صورت گرفته با ۱۱۳ هزار دستگاه دارای رشد ۱۴درصدی و کل تناژ جابه‌جا شده با بیش از ۱میلیون و ۵۳۰ هزار تن، دارای رشد ۱۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.