شناسهٔ خبر: 155308 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی:

ارتقای سطح کیفی معیشت کارکنان در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد

بیبینید: دیدار چهره به چهره و صمیمی قائم مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی و همراه هیئت همراه با کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: ارتقاء حقوق و معیشت کارکنان در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محمد علی زهره‌ای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی و هیئت همراه در دومین روز از سفر کاری به اردبیل، در دیدار چهره به چهره در فضایی صمیمی با کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل که در محل سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل با استقبال بی‌نظیر و حضور پرشور برگزار شد، از ارتقا معیشت همه کارکنان شاغل و بازنشسته وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با رایزنی و گفتگو با مسئولین سازمان برنامه و بودجه و رئیس مجلس شورای اسلامی سطح حقوق و معیشت کارکنان زحمت کش وزارت راه و شهرسازی و بویژه همکارانمان در استانها و شهرستانها را ارتقا دهیم. 

در این دیدار که برای اولین بار بعد از ادغام دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری در سال ۱۳۹۰ در استان اردبیل اتفاق افتاد، محمد علی زهره‌ای از گنجاندن ساعت ورزش در طول هفته برای همکاران، افزایش مزایای رفاهی و همچنین ارائه وام‌های قرض الحسنه و کم بهره به همه همکاران در اولویت برنامه‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی  وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی افزود: از تاسیس و راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه و همچنین تعاونی‌های معیشت و مسکن کارکنان راه و شهرسازی در استانها استقبال و حمایت می‌کنیم. 

در این جلسه که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد، قائم مقام وزیر اظهار کرد: تعداد کل همکاراران وزارت راه و شهرسازی و دستگاههای تابعه حدود ۱۰۰ هزار نفر است که جهت ارتقای بهره وری و شاداب‌سازی آنان، تشکیل سه قرارگاه تخصصی ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی اموال غیر منقول و همچنین تکریم از پیشکسوتان و بازنشستگان در ستاد وزارتخانه ایجاد شده است. 

زهره‌ای تاکید کرد: همه کارکنان شاغل در هر زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی باید از امکانات رفاهی و آسایشی، مهمانسراهای و هتل‌های تملیکی وزارت راه و شهرسازی در اقصی نقاط کشور با رعایت عدالت و مساوات استفاده کنند. 

در ابتدای این جلسه محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به حجم سنگین و گسترده فعالیت ها، گزارشی از اقدامات اداری، امور رفاهی و معیشت کارکنان ارائه و خواستار توجه بیشتر مسئولین ارشد وزارتخانه نسبت به افزایش حقوق و مزایای کارکنان شد. 

در ادامه این جلسه برخی از همکاران شاغل و همچنین بازنشستگان راه و شهرسازی استان به نمایندگی از سایر کارکنان ضمن بیان مشکلات و دغدغه‌ها خواستار رفع تبعیض، حل مشکلات مالی، معیشتی و همچنین برقراری عدالت در پرداخت‌ها بین همه کارکنان زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی شدند، که در ادامه جلسه به این سوالات و دغدغه‌ها توسط معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی و هیئت همراه پاسخ داده شد. 

در پایان این نشست صمیمی از خانواده‌های معظم شهدای اداره کل با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. 

لازم به ذکر است محمد علی زهره‌ای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، حجت الاسلام وین فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارتخانه، خانم دکتر جوادی مشاور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی و هیئت همراه با حضور در مزار شهید گمنام در محوطه پارک شهدا مجتمع اداری بعثت ضمن ادای احترام با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره  شهدای عزیز را گرامی داشته شد. 

دیدار با امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل و بازدید از بقعه باشکوه شیخ صفی الدین اردبیلی از دیگر برنامه‌ها و دیدارهای قائم مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی و هیئت همراه در سفر دو روزه به اردبیل بود.