شناسهٔ خبر: 155343 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

برف روبی یک هزار و ٧۴ کیلومتر از محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته

e633f47e-6cce-4ac1-9edc-9c953c5139d5.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از برف روبی یک هزار و ٧۴ کیلومتر از محور های مواصلاتی استان با تلاش ٩١ نفر از راهداران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به بارش برف و برف روبی جاده‌های مواصلاتی استان طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: با فعالیت بی‌وقفه راهداران در محورهای مواصلاتی اصلی سراسر استان بارش نزولات آسمانی باعث انسداد هیچ مسیری نشد و راهداران یک هزار و ۷۴ کیلومتر از این محورها را برف روبی کنند. 

وی در ادامه با توجه به تلاش بی‌وقفه راهداران ادامه داد: طی ۲۴ گذشته ۹۱ نفر از راهداران با ۴۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و  ۶۷۰ تن شن و ماسه جهت جلوگیری از انسداد و لیز خوردن خودروها، محورهای مواصلاتی استان را بازگشایی و ترددها را تسهیل کردند. 

دست نشان با توجه به اهمیت ایمنی سفر خاطر نشان کرد: به دلیل تداوم بارش در محورهای مختلف استان، توصیه می‌شود همشهریان از تردد غیرضروری در مسیرهای برف گیر خودداری کرده و در صورت لزوم حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از سالم بودن تجهیزات خودرو از جمله مه شکن، برف پاکن و سیستم گرمایشی مطمئن شوند. 

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ محور روستایی براثر بارش برف و کولاک مسدود شده بود که  در حال حاضر راه این رتعداد روستا با فعالیت ۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین توسط ۸ نفر از راهداران بازگشالیی شده است. 

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تشریح نحوه اطلاع از وضعیت راه‌ها گفت: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به صورت ۲۴ساعته پاسخگوی شماره تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده‌ای  می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های پایش تصویری استان که در اختیار کاربران نیز قرار می‌گیرد، استفاده کنند.