شناسهٔ خبر: 155347 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی ۳۳۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان

بهروز براهویی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از خطکشی ۳۳۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی جنوب استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، بهروز براهویی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۳۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی جنوب استان خط کشی شده است. 

وی با اشاره به اینکه ارتقای ایمنی محورها از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان است، افزود: هدف از خط‌کشی راه‌ها ارتقای ایمنی عبور و مرور و همچنین آگاهی دادن به کاربران جاده‌ای هنگام رانندگی است. 

براهویی افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی همواره کاهش سوانح جاده‌ای، تلفات جانی و مالی ناشی از آن بوده که تحقق این هدف علاوه بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، با فرهنگ‌سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان‌پذیر است. 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان ادامه داد: خط‌کشی راه‌ها ضمن این که از ضروری‌ترین نوع علائم ایمنی است از عوامل اصلی منظم‌کردن حرکت وسایل‌نقلیه و آگاهی‌دادن به مترددین جاده‌ای نیز است لذا از مهمترین عوامل برای ایمنی جاده‌ها محسوب می‌شود. از این رو این اداره کل در راستای تامین ایمنی محورهای جنوب استان، اقدامات درخور توجهی در بحث خط‌کشی محورها در دستور کار خود داشته است. 

این مقام مسئول یادآور شد: با عنایت به تلاش‌های فراوان انجام پذیرفته توسط عوامل راهداری جنوب استان سعی شده درهیچ یک از محورهای شریانی و اصلی استان مشکلی از بابت خط کشی مشاهده نشود و در زمان و موعد مقرر طبق برنامه ریزی مدون خط کشی محورها تجدید و بروز شود.