شناسهٔ خبر: 155438 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

آب‌های جنوب از فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است

طوفان دریایی موج رعدو برق دریا سازمان هواشناسی کشور نسبت به تلاطم در آب‌های درایی عمان،‌ خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی سامانه وزش باد به نسبت شدید تا شدید و افزایش ارتفاع موج از فردا دوشنبه تا جمعه موجب وزش باد به نسبت شدید تا شدید(بیشینه سرعت وزش باد تا 32 نات) و افزایش بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی بیش از یک متر و دور از ساحل بیش از 2 متر با تاکید بر مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس فعال خواهد بود.

منطقه اثر این سامانه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در دریای عمان اعلام شده است.

سه‌شنبه و چهارشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان درگیر این شرایط جوی خواهند شد.

این سامانه روزهای پنج‌شنبه و جمعه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس را در بر می‌گیرد.

مواج شدن آب‌های جنوب، اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورها به ویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خطر خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی را به دنبال دارد.

سازمان هواشناسی به منع فعالیت شیلاتی و ممانعت از تردد شناورهای سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی همچنین آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی توصیه کرده است.