شناسهٔ خبر: 155440 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

راهکارهای بازآفرینی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد خمینی‌شهر بررسی شد

دیدار مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با نماینده و فرماندار خمینی‌شهر دیدار کرد و در این دیدار راهکارهای بازآفرینی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد خمینی‌شهر بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس به همراه حسن سلیمی فرماندار این شهر با حضور در دفتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با او دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار آیینی با اشاره به اینکه در خمینی شهر ۵۲۴ هکتار سکونتگاه غیررسمی با جمعیت ۶۱ هزار و ۶۲۴ نفر، ۴۵۳ هکتار بافت تاریخی با جمعیت حدود ۴۷ هزار نفر و ۱۷۵ هکتار بافت فرسوده با جمعیت ۲۸ هزار نفری وجود دارد، تصریح کرد: بیش از ۱۹درصد بناهای این شهر ناپایدارند و برای حفظ جان شهروندان باید فعالیت‌های حوزه نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده را سرعت بخشید تا در صورت وقوع بلایای طبیعی همچون زلزله خدای ناخواسته شاهد اتفاق ناگواری در این شهر نباشیم.

در این جلسه نقد علی نماینده مردم خمینی شهر یکی از مشکلات این شهر در زمینه نوسازی مسکن را مساحت بالای محدوده‌ها و محلات بافت تاریخی برشمرد و گفت: حدود ۷ هزار متقاضی مسکن در خمینی‌شهر وجود دارد این در حالی است که در این شهر با کمبود زمین و فضای مناسب برای ساخت و ساز مواجه هستیم و از سوی دیگر وزارت میراث و گردشگری نیز حدود ۴۵۰ هکتار بافت تاریخی برای شهر مصوب کرده است که این کار را پیچیده کرده است.

گفتنی است در این جلسه در خصوص تکمیل سرای محله جوی‌آباد خمینی شهر، سرپوشیده کردن بازار تاریخی، ساماندهی دوشنبه بازار این شهر و نیز بهسازی معابر خاکی خمینی شهر تصمیماتی اتخاذ شد.