شناسهٔ خبر: 155445 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی تاکید کرد؛

کاهش آمار تصادفات و متوفیان سوانح رانندگی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی

کمیسیون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی بر هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آمار تصادفات و متوفیان سوانح رانندگی در خراسان شمالی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در سیزدهمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان بر هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آمار تصادفات و متوفیان سوانح رانندگی در خراسان شمالی تأکید کرد و با ارائه آمار ۸ ماهه پزشکی قانونی در خصوص مصدومان و متوفیان حوادث جاده‌ای در کشور و استان گفت: در مدت باقی مانده تا پایان سال جاری، باید تلاش کنیم آمار مصدومان و متوفیان در محورها کاهش یابد.

وی افزود: ارتقای فرهنگ ترافیک نیز در کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار مؤثر است و با راهکارهای مختلف می‌توان سطح آگاهی کاربران جاده‌ای را افزایش داد.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌شمالی هم در این جلسه اظهار کرد: در وقوع تصادفات شاخص‌های مختلفی مؤثر است و با توجه به افزایش آمار تصادفات جاده‌ای در استان باید سطح مهارت و فرهنگ ترافیکی ارتقا یابد.

رشیدی به ضعف‌هایی که در مهارت و فرهنگ رانندگی وجود دارد، اشاره کرد و ادامه‌داد: صدا و سیما، دستگاه‌های اجرایی متولی و فضای مجازی می‌توانند در فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح رانندگی بسیار مؤثر باشند.

در این جلسه، آمار ۹ ماهه پلیس راه در خصوص تصادفات همچنین ایمن سازی محدوده پلیس راه تا ورودی شهر اسفراین مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد صدا و سیما نسبت به تهیه و تدوین برنامه‌ها و تیزر تبلیغاتی برای آموزش همگانی و ارتقای فرهنگ ترافیکی اقدام کند.

بازدید از ۱۰ کیلومتر محدوده پلیس راه تا ورودی شهر اسفراین توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اداره کل راه و شهرسازی و پلیس راه از دیگر موارد مطرح شده در سیزدهمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان بود.