شناسهٔ خبر: 155452 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی ۳۴۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان ایلام

خط کشی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از خط کشی۳۴۰۰ کیلومتر از راه های ارتباطی استان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، اکبر هواسی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام، اظهار کرد: این اداره کل در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۳۴۰۰ کیلومتر خط کشی را در سطح راه‌های ارتباطی استان انجام داده است.

وی با بیان اینکه انجام عملیات خط کشی جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی استان در دستور کار این اداره قرار دارد، گفت: هدایت وسایل‌نقلیه، افزایش ایمنی راه‌ها، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط، آگاهی دادن به کاربران راه به‌ویژه در شب با دید محدود، و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی از مهم‌ترین اهداف این عمل است.

هواسی به دیگر اقدامات انجام شده این اداره کل اشاره داشت و گفت: نصب بیش از ۷۵ هزار تابلو و علائم ایمنی،۱۶ کیلومتر نیوجرسی،۱۱۲ عدد ایمن سازی سرگاردریل پل‌ها ودماغه، از جمله این اقدامات این اداره کل طی سال جاری بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام به نصب ۲۱۲۰ تابلو اطلاعاتی اشاره داشت و افزود: همچنین در این بازه‌ی زمانی ۳۷/۷ کیلومتر روشنایی راه و تونل‌ها و نگهداری سیستم‌های روشنایی راه، تونل و چراغ چشمک زن از ۱۷۴ چراغ چشمک زن و ۹ برج نوری اجرا شده‌است.