شناسهٔ خبر: 155493 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بندر بوموسی در سفر رییس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد

بوموسی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افتتاح و بهره‌برداری از بندر چندمنظوره بوموسی به ارزش سه هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار در دومین دور سفرهای استانی رییس جمهور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس‌نژاد از افتتاح و بهره‌برداری از بندر چندمنظوره ابوموسی به ارزش سه هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار در دومین دور سفرهای استانی رییس جمهور خبرداد و افزود: بندر چندمنظوره بوموسی شامل ساختمان مرجع دریایی، کریدور مسافری، اسکله‌ها و دیوار پیرامونی یکی از طرح‌های شاخص و آماده بهره‌برداری در دومین دور سفر رییس جمهوری است.  

وی ادامه داد: این طرح مردم محور با رویکرد اشتغال پایدار، توسعه بنادر کوچک و رونق بخشی به اقتصاد و معیشت ساحل‌نشینان دارای ۱۷ هکتار وسعت و ۶.۵ متر آبخور است که می‌تواند پذیرای شناورهای هفت هزار تنی باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مزیت‌های اصلی این طرح به افزایش ظرفیت عملیاتی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، توسعه اقتصادی جزیره و افزایش ضریب ایمنی شناورهای درحال رفت و آمد در آب‌های پیرامونی این منطقه اشاره کرد. 

عباس‌نژاد گفت: بندر ابوموسی به عنوان یک طرح پیشران در حوزه اقتصادی است که قابلیت پشتیبانی حمل بار و مسافر دارد و می‌‎تواند در آینده مبدا صادرات محموله‌های شیلاتی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس باشد.

وی با اشاره به نصب یک پست اسکله شناور و یک فروند رمپ در این بندر، افزود: ساختمان مرجع دریایی این بندر نیز به ارتفاع ۲۵ متر در چهار طبقه آماده بهره‌برداری است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: کار ساختمان مرجع دریایی بندر ابوموسی که از اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شده شامل بخش‌های برج کنترل تردد دریایی، امداد و نجات دریایی، امور دریایی بندر و  فضاهای آموزشی، ورزشی، رفاهی و اقامتی است. 

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.