شناسهٔ خبر: 15551 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

جزئیات موافقت بانک مرکزی با تقسیط سود تسهیلات بافت فرسوده در دوران فروش اقساطی

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی مصوبه بانک مرکزی مبنی بر امکان‌پذیر شدن تقسیط سود دوران مشارکت مدنی طرح‌های بافت فرسوده شهری در دوران فروش اقساطی را راهی برای کاهش فشار از متقاضیان این تسهیلات دانست.

محمدسعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره مصوبه بانک مرکزی مبنی بر امکان‌پذیر شدن تقسیط سود دوران مشارکت مدنی طرح‌های بافت فرسوده شهری در دوران فروش اقساطی توضیح داد: در دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی متقاضیان دریافت تسهیلات موظف بودند پس از دوران مشارکت یعنی دو ساله نخست، به شکل یکباره کل سود دوران ۱۰ ساله دوم را پرداخت می‌کردند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: این نوع بازپرداخت فشار زیادی به متقاضی دریافت وام وارد می‌کرد زیرا برای مثال کسی که ۵۰ میلیون تومان وام دریافت کرده بود باید بعد از دو سال ۳۰ میلیون تومان از مبلغ را پس می‌داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنا بر درخواست شرکت عمران و بهسازی شهری از بانک مرکزی و تایید این بانک، مصوبه تقسیط سود دوران مشارکت مدنی طرح‌های بافت فرسوده شهری در دوران فروش اقساطی به کلیه بانک‌های عامل ابلاغ شد تا این سود نیز در ۱۰ سال تقسیط شود. یعنی بانک مرکزی با تقسیط سود تسهیلات دوران فروش اقساطی در دوره ۱۰ ساله موافقت کرده است که گامی رو به جلو در پرداخت تسهیلات و بازسازی بافت‌های فرسوده است.

متن این مصوبه که به امضای مدیریت کل اعتبارات بانک مرکزی رسیده به شرح زیر است:

با سلام

احتراما پیرو مکاتبات مختوم به نامه شماره ۹۴/۸۱۵۸۵ مورخ ۱۳۹۴/۴/۲ در خصوص ابلاغ جدول توزیع استانی سهم آن بانک بابت اعطای تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن به منظور احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در سال ۱۳۹۴ (موضوع مصوبه هیئت محترم دولت) و با اشاره به ماده ۱۳ از بند ب دستورالعمل پرداخت تسهیلات فوق‌الاشاره (ابلاغی طی نامه شماره ۹۳/۲۸۵۶۸۳ مورخ ۱۳۹۳/۱۰/۲۵) به استحضار می‌رساند حسب تصمیمات متخذه در این بانک با امکان تقسیط سود دوران مشارکت مدنی طرح‌های بافت فرسوده شهری در دوران فروش اقساطی (به تشخیص بانک عامل) موافقت به عمل آمد.»

نظر شما