شناسهٔ خبر: 155525 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

۲ محور شریانی و ۲۰۰ راه روستایی بازگشایی شد

بازگشایی راه روستایی مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری از بازگشایی دو محور شریانی و ۲۰۰ محور از ۳۸۰ راه روستایی مسدود شده به دلیل بارش برف و کولاک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران این سازمان گفت: محور چالوس، کرج، آزادراه تهران-شمال که به دلیل کولاک و ریزش بهمن از شب گذشته مسدود شده بود، بازگشایی شد و تردد در این محور برقرار شده است.

به گفته وی در حال حاضر تنها محورهای شریانی از جمله اردبیل و آستارا (محدوده گردنه حیران) به دلیل شرایط بارش شدید برف و وکولاک وعدم ایمنی کافی مسدود شده و بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان از شدت بیشتری برخوردار است، اما باز و تردد در آن‌ها برقرار است.

وی به مسافران توصیه کرد از ترددهای غیر ضروری پرهیز کرده و در صورت تردد حتما از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی استفاده کنند.

بهرامی‌نیا اظهار کرد: در محورهای غیر شریانی و روستایی هم تا به امروز ۳۸۰ محور در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان‌شرقی و اردبیل مسدوده بود که تا کنون ۲۰۰ محور بازگشایی شده و همکاران راهداری در تلاش هستند که تا فردا صبح سایر محورها را بازگشایی کنند.

بهرامی نیا با بیان این‌که ۶۴۰۰ نفر نیروی راهدار و ۴۷۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در عملیات برف‌روبی بارش‌های روزهای اخیر فعالیت کردند، گفت: ۴۰ هزار تن مصالح شن و نمک استفاده شده است و تا امروز هم ۴۰ مورد عملیات ریزش‌برداری در سطح جاده‌ها انجام شد و ۴۰ هزار کیلومتر باند برف‌روبی شده است.