شناسهٔ خبر: 155535 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی ۵۰۰ نیروی راهدار برای خدمت رسانی به مردم در راهداری زمستانی استان کرمان

آمادگی 500 نيروی راهدار برای خدمت رسانی به مردم در راهداری زمستانی استان كرمان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: اکیپ‌های مجموعه اداره کل راهداری شمال استان کرمان طبق روال هر سال در ایام بارش برف و باران با تجهیزات کامل در جاده‌ها در حال آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان کرمان)، سید حمزه روح الامینی با بیان اینکه بیش از یکهزارو ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های استان ما در شرایط برف و یخبندان قرار دارند، گفت: اکیپ‌های مجموعه اداره کل راهداری شمال استان کرمان طبق روال هر سال در ایام بارش برف و باران و از ۱۵ آذرماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ۵۰۰ نیروی راهدار در جاده‌ها در حال آماده‌باش کامل هستند.

روح الامینی با اشاره به اینکه نیروهای پرتلاش راهداری با ۳۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری سبک و سنگین و ۶۸ اکیپ در ۴۱ راهدارخانه ثابت و سیار به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: بیش از یکهزارو ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های استان کرمان با ۲۲ گردنه برفگیر در شرایط برف و یخبندان قرار دارند که در این راستا حضور مداوم راهداران و استقرار ماشین آلات سنگین خدمت رسان راهداری مانند دستگاه‌های شن و نمک‌پاش، گرید رو... در این نقاط ضروری است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان مهم‌ترین گردنه‌های برفگیر استان را محورهای گردنه کفنوئیه مسیر شهرستان بافت- کرمان، گردنه خانه سرخ در محور کرمان-سیرجان، سنگ صیاد در حوزه بردسیر- کرمان، سینه جوانان در محور کرمان- بم، گردنه عیسی آباد در محور زرند- راور و محور دهبکری در حوزه کرمان- بم- جیرفت و گردنه خراسانی در محور کرمان- راور عنوان کرد.

روح الامینی یادآور شد: شماره تلفن گویا و اپلیکیشن ۱۴۱ و همکاران مستقر در مرکز مدیریت راه‌های استان به‌طور ۲۴ ساعته پاسخگوی هم‌وطنان برای اطلاع رسانی وضعیت جاده‌های استان در تمامی ایام سال هستند.