شناسهٔ خبر: 155557 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

بارگیری یک میلیون و ۳۴۰ هزار تن کالای ترانزیتی و صادراتی در راه‌آهن خراسان

مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه آهن خراسان مدیر کل راه آهن خراسان از بارگیری یک میلیون و ۳۴۰ هزار تن کالای ترانزیتی و صادراتی در راه‌آهن خراسان طی ۹ ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: ترانزیت ریلی در راه‌آهن خراسان روند رو به رشد دارد.

مصطفی نصیری ورگ مدیر کل راه آهن خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به روند رو به رشد ترانزیت ریلی در راه‌آهن خراسان به تشریح میزان بارگیری و حمل این کالاها از مبدا این راه آهن در مدت 9 ماه سال جاری پرداخت و گفت: یک میلیون و ۳۴۰ هزار تن کالای ترانزیتی و صادراتی طی این مدت در این اداره کل بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

نصیری ورگ افزود: از این میزان، ۷۱۰ هزار تن کالای ترانزیتی بوده که حاکی از رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی گفت: ۶۲۰ هزار تن کالای صادراتی نیز از مبدا راه آهن خراسان بارگیری شده که نسبت به سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

مدیر کل راه آهن خراسان ظرفیت و فعالیت بالای ایستگاه شهید مطهری، در بخش احمدآباد مشهد را از جمله عوامل افزایش تناژ صادراتی در اداره کل راه‌آهن خراسان اعلام کرد و افزود: ایستگاه راه‌آهن باری شهید مطهری پشتیبان صادرات و ترانزیت ریلی کالا از خراسان رضوی و کشور به ترکمنستان و آسیای مرکزی است.

به گفته نصیری ورگ، در حال حاضر ۷۰ درصد از بارگیری کالای صادراتی به ترکمنستان در این ایستگاه و ۳۰ درصد بقیه در ایستگاه‌های مشهد، سرخس، تربت حیدریه و سایر مناطق کشور انجام می‌شود.

وی یادآور شد: ایستگاه راه آهن شهید مطهری، از طریق ریل، در فاصله ۱۵۷ کیلومتری مرز سرخس با ترکمنستان و ۳۵ کیلومتری مشهد واقع شده است.