شناسهٔ خبر: 155566 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۲۵ کیلومتر راه روستایی جدید در استان کرمان به بهره‌برداری رسید

۱۲۵ کیلومتر راه روستایی جدید در استان كرمان به بهره‌برداری رسید مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، گفت: ۲۸۰ کیلومتر از جاده‌های استان روکش آسفالت شده و ۱۲۵ کیلومتر راه روستایی جدید در استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی‌زاده در جلسه شورای اداری استان کرمان که با حضور استاندار کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، گفت: سالانه حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی سازمان حمل و نقل جاده‌ای در استان کرمان هزینه می‌شود.

عراقی زاده با اشاره به این که در یک‌ سال گذشته ۸۰۰ کیلومتر آسفالت در محورهای استان کرمان انجام شده است، اظهار کرد: ۳۵ نقطه حادثه‌خیز با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اصلاح شده و یا در حال اصلاح است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان رتبه دوم حمل و نقل کالا و رتبه سوم حمل و نقل مسافر کشور را دارا است، افزود: سالانه بیش از ۲۶۰ کیلومتر احداث راه‌های روستایی در استان کرمان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 1.5 کیلومتر از جاده شهداد نهبندان که در سیل سال ۹۷ تخریب شده است، در حال بازسازی است که امیدوار هستیم بازسازی این محور با اعتبارات موجود هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

عراقی زاده با اشاره به اینکه ۷ هزار کیلومتر خط‌کشی جاده‌های استان انجام شده است، یادآور شد: در این راستا ۲۸۰ کیلومتر از جاده‌های استان کرمان روکش آسفالت شده و ۱۲۵ کیلومتر راه روستایی جدید به بهره‌برداری رسیده است.