شناسهٔ خبر: 155598 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشارکت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در کاشت یک میلیارد درخت

تفاهم نامه  مشاركت راهداران كرمانV در كاشت يك ميليارد درخت امضا شد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از مشارکت این اداره در کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: تفاهم نامه همکاری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان در کاشت یک میلیارد درخت به‌منظور توسعه و افزایش فضای سبز طبیعی جاده‌های استان به‌صورت سه جانبه میان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان، جمعیت احیا انسانی کنگره ۶۰ امضا شد.

وی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف مشارکت در تولید و کاشت نهال در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال و اجرایی شدن شعار هر ایرانی سه درخت منعقد شد.

عراقی زاده با اشاره به این مطلب که زمان شروع طرح کاشت از ۲۰ دی ماه سال جاری به‌مدت ۲ سال تعیین می‌شود، افزود: در صورت تمایل طرفین این طرح قابل تمدید است.

وی در ادامه گفت: کاشت ۶۰ اصله نهال در هر یک از محل‌های جانمایی شده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان شامل مسیرهای منتهی الیه پارکینگ‌های حاشیه محورهای مواصلاتی استان و راه‌های دسترسی اختصاصی در راه‌ها به‌صورت مشارکتی، برگزاری پویش‌های نهال کاری تا پایان سال ۱۴۰۲ با توجه به مناسبت‌هایی مانند هفته منابع‌طبیعی، روز درخت‌کاری و هفته تشکل‌ها و اردوی سراسری درختکاری در طول دوره درختکاری برخی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح‌کرد: جانمایی و ایجاد بستر مناسب جهت کاشت نهال شامل تسطیح، چاله کنی، مراقبت و... با هدف توسعه فضای سبز از طریق کاشت نهال، حفاظت، مراقبت و آبیاری پوشش گیاهی ایجاد شده در پارکینگ‌ها و حاشیه محورهای مواصلاتی استان از طریق هماهنگی با انجمن صنفی رانندگان و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از جمله تعهدات این طرح هستند.

عراقی زاده حفاظت، مراقبت و آ به یاری پوشش گیاهی ایجاد شده در محدوده راه‌های دسترسی اختصاصی اعم از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، طرح‌های اقتصادی حاشیه راه‌ها با هماهنگی بهره‌برداران، اطلاع رسانی به کلیه رانندگان، کارکنان و خانواده‌های آنها جهت عضویت در سامانه همیار طبیعت، معرفی نماینده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و انجمن صنفی رانندگان استان جهت استمرار و پیگیری اهداف طرح را از تعهدات دیگر این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه، دوره آموزشی مباحث عمومی و شرح قوانین حفاظت از عرصه‌ها در قالب گردهمایی یا کارگاه یک روزه به‌صورت حضوری یا مجازی برای کارکنان، رانندگان و خانواده هایشان به‌عنوان افتخاری و صدور کارت همیار طبیعت برای متقاضیان برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ این تفاهم‌نامه با حضور احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان، علیرضا ابوالحسنی مدیرکل منابع‌طبیعی استان کرمان و با همکاری و کمک اعضا کنگره ۶۰ منعقد شد.