شناسهٔ خبر: 155625 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

احصاء آسیب ها و تهدیدات در حوزه کالبدی و زیربنایی پدافند غیرعامل از اولویت های راه و شهرسازی اردبیل

استقرار و فعالیت دبیرخانه کارگروه تخصصی کالبدی و امورزیربنایی در اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احصاء آسیب ها و تهدیدات در حوزه کالبدی و زیربنایی پدافند غیر عامل از اولویت های راه و شهرسازی استان اردبیل می باشد.

به گزارش پایگاه  خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، امیردانش جابلو رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و دبیرکارگروه تخصصی کالبدی و امورزیربنایی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به عملکرد مناسب اداره کل راه و شهرسازی استان در حوزه پدافند غیرعامل آخرین مصوبه کارگروه دستگاههای عضو کارگروه کالبدی و امور زیربنایی پدافند غیر عامل استان اردبیل نکات مهم و پدافندی در سطح استان و در حوزه وظایف ذاتی اداره کل راه و شهرسازی مطرح و به تصویب اعضا رسید تا با اخذ مصوبه شورای پدافند غیر عامل استان عملیاتی شود.

وی گفت: با توجه به مرزی بودن این استان با کشور جمهوری آذربایجان و اهمیت موضوع پدافند غیرعامل، مطالعات اولیه در خصوص شناسایی و مکانیابی مناسب برای تاسیس و ایجاد شهر جدید با رعایت همه الزامات و مولفه های پدافند غیرعامل برای اسکان جمعیت و نیروی کار در محدوده اراضی پایاب سد خدا آفرین و در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی شهر مرزی پارس آباد مغان در جلسه کارگروه مطرح و به تصویب رسید تا با تصویب شورای پدافند غیرعامل استان اردبیل مطالعه و عملیاتی شود.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: مطالعات اولیه ساخت راه مواصلاتی جدید استان اردبیل به استان گیلان با رعایت همه شیوه نامه های مربوط به پدافند غیرعامل انجام گرفته و مصوبه و تایید شورای پدافند غیرعامل استان اردبیل بر ضرورت وجودی آن اخذ شده و منتظر تخصیص اعتبارات لازم هستیم.

دانش گفت: این جاده جدید به موازات راه اصلی در حال استفاده (راه اردبیل به آستارا) احداث و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ساخت و ایجاد پناهگاهای چند منظوره و بزرگ را در شهرها بویژه در کلانشهر اردبیل جهت استفاده مردم در مواقع بحرانی را در جلسه کارگروه مطرح کرده ایم که در صورت تایید این طرح پیشنهادی از سوی شورای پدافند غیرعامل استان اردبیل آن را با قوت پیگیری و اجرا خواهیم کرد.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در ذیل شورای پدافند غیرعامل استانداری اردبیل۱۱کارگروه تخصصی تعریف شده که در حوزه وظایف دستگاه های اجرایی فعالیت دارند که یکی از مهمترین آنها "کارگروه تخصصی کالبدی و زیر بنایی" می باشد که طبق دستورالعمل های ابلاغی مسئولیت و دبیری آن به عهده اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل محول شده است.

دانش اظهار داشت: احصاء آسیب ها و تهدیدات تخصصی حوزه کالبدی و زیربنایی و تهیه برنامه عملیاتی و همچنین برنامه ریزی دقیق در حوزه پدافند غیر عامل از اولویت های ما در اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.

وی ادامه داد: در این رابطه ارتباط و انسجام خوبی بین دستگاههای عضو کارگروه تخصصی کالبدی و زیربنایی با حوزه راهسازی، شهرسازی، شهرداریها، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی استان اردبیل ایجاد کرده ایم و جلسات منظمی به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به عنوان رئیس کارگروه تخصصی کالبدی و زیربنایی شورای پدافند غیرعامل استان اردبیل برگزار شده است.