شناسهٔ خبر: 155631 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 در دیدار دو مدیرکل تاکید شد؛

تعامل بیشتر دو دستگاه در سطح استان خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در دیدار مدیران کل راه و شهرسازی و میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی خراسان رضوی بر تعامل و همکاری بیشتر دو دستگاه تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، جلسه هم‌اندیشی و بررسی موانع مربوط به میراث‌فرهنگی در حوزه راه و شهرسازی خراسان رضوی با حضور وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی و سید جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و ‏صنایع‌دستی، در محل اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد‎.

موسوی با اشاره به اینکه مدیران و متولیان امر باید بی‌وقفه و بی‌منت برای خدمت به مردم تلاش کند، افزود: ‏آمادگی هرگونه حمایت و همکاری با اداره کل راه و شهرسازی استان در حوزه اقدامات راه و شهرسازی را داریم.‏

در این جلسه داعی هدف از این نشست را آمادگی اداره کل راه و شهرسازی استان جهت تصمیم سازی طبق مر قانون در جهت مباجث بافت تاریخی شهر عنوان و با اشاره به اهمیت بافت تاریخی به عنوان هویت، پیشینه و دلیل وجودی شهر، توانمندسازی، بهسازی و بهینه سازی مرکزی شهر به منظور توسعه ی بافت پیرامونی را خاطر نشان و اظهار داشت آنچه شهر را به معنای واقعی تعریف می کند، مرکز و هسته ی آن است و بایستی به نحو مقتضی اهمیت آن درک و تبیین گردد و به این منظور ما آمادگی داریم در نقاطِ مورد وثوق ورود کنیم. 

گفتنی است در این جلسه مواردی همچون مشکلات برخی بافت های تاریخی استان، طرح های تفصیلی توس و ... از سوی مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و ‏صنایع‌دستی استان مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.