شناسهٔ خبر: 155639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

الگوی معماری محله محوری در شهرک پرنیان قم اجرا می‌شود

مصورزاده راه و شهرسازی قم معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی قم گفت: در راستای حفظ و گسترش ارزش‌های معماری و شهرسازی ایرانی‌_ اسلامی، الگوی معماری محله محوری در طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پرنیان این استان اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، صابر مصورزاده اظهار کرد: شهرک پرنیان در فاصله ۲۱ کیلومتری شهرک پردیسان و در جوار روستای قلعه چم و امامزاده عبدالله(ع) واقع شده و روند آماده‌سازی آن ادامه دارد.

وی با اشاره به مساحت قابل‌ ملاحظه سایت پرنیان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: مجموعه شهرک‌های مسکونی پرنیان در فاز اول و دوم در زمینی به مساحت ۵۵۵ هکتار و در فاز سوم در زمینی به مساحت ۴۱۰ هکتار به اجرا در خواهد آمد.

وی عنوان کرد: در طراحی شهرک پرنیان علاوه بر زمین‌های مسکونی، کاربری‌های متعدد آموزشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی، تفریحی و فضای سبز در نظر گرفته شده‌است.

مصورزاده، احداث بوستان‌های چندمنظوره ورزشی و تفریحی را از ویژگی‌های شهرک پرنیان یاد کرد و بیان داشت: در طراحی این سایت احداث میدان‌های بزرگ مرکزی جهت تجمعات مردمی در نظر گرفته شده که در برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی بسیار مهم خواهد بود.

وی با بیان اینکه مجاورت مسجد، میدان و بازار که از الگوهای سبک معماری ایرانی و اسلامی است در طراحی شهرک پرنیان پیش‌بینی‌ شده‌، ابراز کرد: این الگوهای شهرسازی معماری به بافت مسکونی در این شهرک پیوند خواهد خورد.

وی معیشت محوری را از دیگر ویژگی‌های شهرک پرنیان یاد کرد و گفت: در همین راستا زمین‌هایی به‌عنوان پشتیبان برای انجام فعالیت‌های اقتصادی مانند راه‌اندازی گلخانه، کارگاههای کوچک جهت تولیدات فرهنگی، صنایع‌دستی و محصولات دانش بنیان برای ساکنان در نظر گرفته شده‌است.

مصور زاده بیان کرد: در قالب احداث خانه‌های ویلایی و حیاط‌دار در شهرک پرنیان، ضمن حفظ اصول محرمیت بین همسایه‌ها، بستر مناسبی برای رشد و فعالیت کودکان در فضای داخل منازل به وجود خواهد آورد.