شناسهٔ خبر: 155647 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۹۶ درصدی بهسازی و روکش راه‌های فرعی و روستایی در خراسان شمالی

آسفالت معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از افزایش ۹۶ درصدی بهسازی و روکش راه‌های فرعی و روستایی در این استان طی ۹ ماه امسال نسبت به یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌شمالی)، علی ربانی گفت: در یک سال گذشته ۵۸ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان و طی ۹ ماه امسال، ۱۱۴ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی با صرف ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبار بهسازی و روکش شده‌است که این خود افزایش ۹۶ درصدی را نشان‌می‌دهد.

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۸۲ کیلومتر از راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان احداث و آسفالت شد و این میزان در ۹ ماه امسال ۵۲.۵ کیلومتر بوده که حاکی از افزایش ۳۱ درصدی است.

این مسئول اظهار کرد: با احداث و آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار طی ۹ ماه قبل، ۲۰ روستا با جمعیت ۲ هزار و ۷۳۷ خانوار از راه آسفالت بهره‌مند شدند.

ربانی ادامه‌داد: از این تعداد، محورهای ۴ روستا در شهرستان اسفراین، ۴ روستا در شهرستان فاروج، ۳ روستا در شهرستان بجنورد، ۳ روستا در شهرستان جاجرم، ۲ روستا در شهرستان بام و صفی‌آباد، ۲ روستا در شهرستان راز و جرگلان، یک روستا در شهرستان گرمه و یک روستا در شهرستان‌های مانه و سملقان احداث و آسفالت شده‌است.

به گفته معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، اعتبار هزینه شده برای احداث و آسفالت روستاهای ذکر شده ۲۱۰ میلیارد تومان است.

ربانی خاطرنشان کرد: با احداث و آسفالت این روستاها در مجموع ۴ هزار و ۳۶۸ خانوار از نعمت راه آسفالت برخوردار شدند.