شناسهٔ خبر: 155667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ورود بیش از ۷ میلیون خودرو به استان البرز

ورود و خروج خودرو رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفت: از ابتدای دی ماه تاکنون هفت میلیون و ۱۱۶ هزار و ۴۱۰ خودرو به استان وارد و ۶ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۹۷۷ خودرو از استان خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، علی شادفر اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۵۶ دستگاه ترددشمار فعال در محورهای مواصلاتی البرز از ابتدای دی‌ماه تاکنون هفت میلیون و ۱۱۶ هزار و ۴۱۰ تردد ورودی خودرو به محورهای مواصلاتی البرز ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۴.۷ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۱۶.۲ درصدی تردد خودروهای خروجی از استان گفت: در این بازه زمانی ۶ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۹۷۷ تردد خروجی و سائل نقلیه از استان ثبت شده‌است.

این مسئول توضیح داد: مجموع تردد بین استانی ۱۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۳۸۷ خودرو بوده که استان البرز بعد از تهران با ۱۴.۶ درصد تردد بین استانی، در رتبه دوم قراردارد.

شادفر با بیان اینکه طی این مدت سرعت متوسط و سائل نقلیه در محورهای مواصلاتی البرز افزایش ۶.۲ درصدی نسبت به‌مدت مشابه داشته است، افزود: سرعت متوسط و سائل نقلیه در این بازه زمانی ۷۵.۷ کیلومتر در ساعت بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به پرترددترین محور مواصلاتی استان در بازه زمانی مذکور، گفت: آزادراه کرج- تهران با متوسط تردد ساعتی ۶ هزار و ۲۰۱ تردد وسیله نقلیه، پرترددترین محور البرز بوده است‌.