شناسهٔ خبر: 155674 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان عنوان کرد؛

۲۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری به تأیید نهایی رسیده اند

دیدار با رئیس کل دادگستری استان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تأیید نهایی بیش از ۲۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهار محال و بختیاری)، خدایار باقری هارونی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی در نشست با رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از تعامل دستگاه قضائی استان در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵ هزار متقاضی در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۲۵ هزار متقاضی تأیید نهایی شده‌اند.

وی با اشاره به پیگیری برای تأمین زمین در شهرهای دارای کمبود برای طرح نهضت ملی، افزود: طی روزهای گذشته عملیات اجرایی نهشت ملی مسکن در بلداجی پس از ۱۲ سال انتظار مردم برای ساخت طرح‌های حمایتی مسکن کلید خورد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهار محال و بختیاری سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن را احداث ۴۷ هزار و ۱۷۶ واحد در طول ۴ سال عنوان کرد و ادامه‌داد: تاکنون برای ۱۵ هزار و ۲۸۵ متقاضی تخصیص پروژه صورت گرفته است و وارد روند اجرایی شده‌اند.

باقری به طرح اهداء زمین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۷ هزار و ۵۹ خانواده در این طرح ثبت نام و برای ۲ هزار و ۱۴۴ مورد تشکیل پرونده صورت گرفته است. وی ادامه‌داد: مراحل اعطای قرارداد واگذاری ۸۹۱ خانواده در طرح جوانی جمعیت که قرعه کشی پلاک‌های آنان در سه مرحله انجام شده است نیز در حال انجام است.

محمد رزم رئیس کل دادگستری چهار محال و بختیاری نیز در این دیدار با بیان اینکه دستگاه قضائی استان پشتیبان سیاست‌های دولت در حوزه تأمین زمین و مسکن است، اظهار کرد: تأمین مسکن یکی از نیازهای اولیه مردم و به‌ویژه جوانان است که باید مورد توجه مسئولان و متولیان حوزه مسکن قرار گیرد. وی افزود: سالهاست که مقام معظم رهبری موضوع تأمین مسکن را جزء اولویت‌های کاری مسئولان قرار داده و همواره بر این موضوع به‌عنوان یکی از مصادیق امید آفرینی در جامعه تأکید داشته‌اند. وی خاطرنشان کرد: باید در نقاط محروم و کم‌برخوردار به موضوع تأمین مسکن مردم نگاه جدی تری شود و از تمامی پتانسیل‌ها برای تأمین مسکن اقشار مختلف استفاده شود.