شناسهٔ خبر: 155675 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲۲ درصدی پروازهای خارجی فرودگاه مشهد در ۹ ماه امسال

فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی از افزایش ۲۲ درصدی پروازهای خارجی فرودگاه مشهد در نه ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی فرودگاه‌های استان خراسان رضوی؛ محمود امانی بنی در خصوص میزان تغییرات پروازهای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۴۲ هزار و ۲۸۸ پرواز در این فرودگاه نشست و برخاست داشته است.

وی افزود: همچنین در این مدت پنج میلیون و ۶۵۵ هزار و ۸۲۹ مسافر در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد جابه جا شده اند.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی تصریح کرد: در این مدت ۳۲ هزار و ۷۷۸ پرواز داخلی نشست و برخاست کرده اند.

همچنین چهار میلیون و ۴۲۷ هزار و ۳۶۸ مسافر داخلی جابه جا شده اند.

امانی بنی در خصوص تغییرات پروازهای خارجی یادآور شد: در ۹ ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۵۱۰ پرواز خارجی در فرودگاه مشهد نشست و برخاست داشته است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین در این مدت یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۶۱ مسافر پرواز خارجی در فرودگاه مشهد تردد داشته اند که این تعداد حاکی از رشد ۱۴ درصدی آن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی همچنین گفت: بیشترین پرواز داخلی در ۹ ماهه امسال مسیر مشهد – تهران با ۷ هزار و ۶۳۴ پرواز و یک میلیون ۶۸ هزار و ۱۸۶ مسافر و بیشترین سهم پرواز خارجی در مسیر مشهد- نجف با ۱۶۶۷ پرواز و ۲۱۲ هزار و ۸۰ مسافر بوده است.

به گفته امانی‌بنی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، در نه ماهه امسال با بیش از ۹ هزار نشست و برخاست رتبه‌ اول را میان فرودگاه‌های کشور از حیث برقراری پرواز به کشورهای خارجی از آن خود کرده است.