شناسهٔ خبر: 155683 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پایش بیش از ۳ هزار نفر از متقاضیان طرح جوانی جمعیت در جنوب کرمان

افشار پور جنوب کرمان معاون مسکن و بازآفرینی شهری مسکن اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از پایش متقاضیان طرح جوانی جمعیت و متقاضیان چهار فرزندی در ۷ شهر جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی جنوب کرمان، وحید افشار پور معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان گفت: شرایط واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند در قالب قانون طرح جوانی جمعیت از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است که یک قانون در رابطه با خانواده‌های دارای سه فرزند است که فرزند سوم آنها بعد از ابلاغ قانون به دنیا آمده باشد و یک قانون هم امسال مصوب شده که اگر خانواده‌ها دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال باشند، مشمول طرح جوانی جمعیت و دریافت زمین و یا مسکن می‌شوند. که در جنوب کرمان بیش از ۳۰۰۰ نفر از متقاضیان پایش شده و آماده واگذاری هستند.

وی اظهار کرد: در جنوب کرمان تاکنون پایش شهرهای فاریاب، کهنوج، عنبر آباد، نودژ، درب بهشت، جبالبارز و منوجان انجام شده است و در ادامه کار شهرهای باقی مانده نیز در حال پایش نهایی است.

افشارپور در وضیح طرح جوانی جمعیت و طرح جدید چهار فرزندی بیان کرد: برای طرح جوانی جمعیت تاریخ تولد فرزند متولد شده باید از ۲۴ مهر ماه سال ۱۴۰۰ باشد و در طرح چهار فرزندی فرزندان خانواده باید ۲۰ ساله باشند یعنی تاریخ تولد آنها از یکم فروردین ۱۳۸۲ به‌بعد باشد.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان توضیح داد: در طرح جوانی جمعیت (سه فرزندی) هزینه‌های آماده‌سازی از جمله تحصیل‌، جدول‌سازی و آسفالت از متقاضیان دریافت می‌شود و افراد بعد از ۲ سال تنفس در مدت زمان هشت سال به‌صورت اقساطی این هزینه‌ها را پرداخت خواهندکرد و در طرح چهار فرزندی هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.