شناسهٔ خبر: 155695 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

۱۰ دستگاه تونل به طول ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر در چهارمحال و بختیاری در حال احداث می باشد

دیدار با رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۱۰ دستگاه تونل در مجموع به طول ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر در استان در حال احداث می باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، خدایار باقری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان ضمن تشریح وضعیت محورها در استان، بیان داشت: با توجه به کوهستانی بودن استان، پیشبرد پروژه های راه سازی عمدتا باید از طریق ساخت تونل و پل های بزرگ انجام گیرد که این موضوع اعتبارات زیادی را می طلبد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۳۳ کیاومتر بزرگراه و ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی در سطح استان در دست بهره برداری و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درحال احداث است.

 سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همچنین ادامه داد: هم اکنون در استان ۱۰ دستگاه تونل بطول ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۶ تقاطع غیرهمسطح در حال احداث داریم.

باقری محورهای شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان، لردگان ـ کارون ۴ ـ ایذه، شهرکرد ـ شلمزار، بازفت ـ مسجد سلیمان، فارسان ـ دشتک، اردل ـ دوپلان، شهرکرد ـ سامان ـ تیران و شهرکرد ـ بن ـ داران را از مهمترین پروژه های راه در حال احداث این اداره کل معرفی کرد.

وی به راه های باباحیدر ـ چلگرد، سورشجان ـ سودجان، حاشیه زاینده رود، ورودی و کمربندی اردل و بهسازی فرخشهر ـ خراجی و ناغان ـ کارون ۴ نیز اشاره کرد و گفت: این محورها در یکسال اخیر مجوز ماده ۲۳ و تأمین اعتبار از محل منابع ملی را دریافت کرده اند و بغیر از دو مورد، پیمانکار پروژه ها نیز مشخص و مشغول بکار شده است.

رئیس کل دادگستری استان نیز با اشاره به برخی از مشکلات استان در حوزه راه سازی بیان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری ۴۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که باید برای اصلاح این نقاط اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

وی گفت: رفع نقاط حادثه خیز جاده ای و شهری تأثیر به سزایی در افزایش ظرفیت های گردشگری و توسعه استان دارد.