شناسهٔ خبر: 155696 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صنعتی سازی ۳ هزار و ۴۹۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن گیلان

محمدضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در گفتگوی تلفنی با اخبار ۲۰ شبکه استانی باران ازصنعتی سازی ۳۴۹۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی (گیلان)، محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی در گفت‌وگوی تلفنی با اخبار ۲۰ شبکه استانی باران، با بیان اینکه در راستای طرح نهضت ملی مسکن استان گیلان ۱۲۰ هزار نفر ثبت نامی داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد، ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر متقاضی مؤثر بودند که پس از پالایش، ۲۷ هزار و ۶۵۰ نفر حائز شرایط شدند.

وی از اجرای ۱۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه‌اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش خبر داد و تصریح‌کرد: نهضت ملی مسکن رشت با ۶۸۰۰ واحد دارای پیشرفت فیزیکی پنج تا ۵۵ درصد و نهضت ملی مسکن بندر انزلی با ۱۰۰۰ واحد دارای پیشرفت فیزیکی پنج تا ۶۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، با اشاره به دستور استاندار گیلان در شورای مسکن استان مبنی بر استفاده از روش‌های نوین ساخت و ساز، تصریح‌کرد: در این راستا اقدام به تشکیل کمیته فنی متشکل از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی استان نمودیم و در حال حاضر ۳۴۹۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن استان با استفاده از روش‌های نوین و صنعتی سازی در دست اجراست.

فلاحتگر با بیان اینکه در صورت تأمین زمین، اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سایر شهرها را آغاز خواهیم کرد، گفت: طی توافق‌های انجام شده در حال سیر مراحل اداری تخصیص بیش از ۱۳۰ هکتار زمین با مشارکت چهار دستگاه برای طرح نهضت ملی مسکن استان هستیم.

وی با اشاره به روند مناسب پیشرفت پروژه ۲۰۰ واحدی شهر رشت، از اتمام ۶۰ واحد تا پایان سال یا اوایل سال ۱۴۰۳ خبر داد و اضافه‌کرد: روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان مناسب بوده و در صورت تأمین زمین و تخصیص تسهیلات و آورده متقاضیان، شاهد تسریع در عملیات اجرایی خواهیم بود.