شناسهٔ خبر: 155708 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی بارش کمتر از نرمال در هفته‌های آتی

باران بارش باران ابر باران تابستانی پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوای کشور از اواخر دی تا اوایل اسفند را اعلام شد که بر اساس آن بارش کمتر از نرمال در هفته‌های پیش رو پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی بارش و دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۲۵ دی ماه تا ۶ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ را تولید و ارائه کرد. 

این پژوهشکده در خصوص بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی در این بازه زمانی اعلام‌کرد: اگر چه طی هفته‌های پیش رو بارش‌هایی به ویژه بر روی نوار شمالی و شمال غرب کشور خواهیم داشت ولی میزان بارش به حدی نخواهد بود که جبران کم بارشی گذشته را داشته‌باشد و کماکان بارش در بخش‌های زیادی از کشور طی هفته‌های پیش رو کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود. 

همچنین، سهم بارش برف در مناطق مرتفع به نرمال بلند مدت گرایش خواهد داشت. 

در خصوص پیش‌بینی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی در این بازه زمانی انتظار می‌رود در ۶ هفته آینده بیشترین نابهنجاری مثبت دما برای هفته اول رخ دهد.

پس از آن دمای هوا به نسبت متعادل شده و روند آن در نوار شمالی و شمال غرب کاهشی است. 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، همچنین، انتظار می‌رود سهم بارش برف در دامنه و ارتفاعات البرز و زاگرس به نرمال بلند مدت گرایش یابد. 

گزارش پیش بینی هفتگی بارش و دمای هوای کشور دوشنبه‌های هر هفته توسط پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور تهیه و تولید می‌شود که بازه پیش بینی‌های هفتگی دوشنبه تا یکشنبه را پوشش می‌دهد.