شناسهٔ خبر: 155710 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

ایستگاه باری راه‌آهن زاهدان به یک پنج راهه تبدیل می‌شود

ایستگاه راه آهن زاهدان سرپرست اداره‌کل راه‌آهن جنوب شرق گفت: با توجه به اتصال بندر چابهار به راه‌آهن سراسری از طریق ایستگاه راه‌آهن زاهدان و ادامه آن به سمت مشهد و زابل و احداث خط جدید زاهدان- میرجاوه، ایستگاه باری راه‌آهن زاهدان به زودی به یک پنج راهه تبدیل می‌شود.

حمید بهادری در جلسه بررسی طرح جامع ایستگاه راه‌آهن زاهدان که با حضور مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تأسیسات زیربنایی راه آهن برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم، وزارت راه و مدیرعامل راه‌آهن نگاه ویژه نسبت به راه آهن جنوب شرق دارند که طرح‌های زیربنایی و پروژه‌های عظیم در این منطقه نشانگر این مهم است.

سرپرست اداره‌کل راه آهن جنوب شرق افزود: حوزه زیربنایی راه‌آهن جنوب شرق نسبت به گذشته بسیار فعال‌تر شده که این امر همراهی سایر حوزه‌ها را می‌طلبد. با تکمیل پروژه‌های ریلی در منطقه و اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی، شاهد رکورد حمل بار در اداره آهن جنوب شرق خواهیم بود.

وی گفت: با توجه به اتصال بندر چابهار به راه‌آهن سراسری از طریق ایستگاه راه‌آهن زاهدان و ادامه آن به‌سمت مشهد و زابل و احداث خط جدید زاهدان- مسیر جاوه، ایستگاه باری راه‌آهن زاهدان به‌زودی به یک پنج راهه تبدیل می‌شود.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تأسیسات زیربنایی راه‌آهن نیز بیان کرد: ایستگاه باری راه‌آهن زاهدان بسیار حائز اهمیت است، مشابه این ایستگاه تعداد اندکی در سطح شبکه ریلی وجود دارد.

وحیدعلی قارداشی افزود: ایستگاه باری راه‌آهن زاهدان با توجه به طرح راه‌آهن زاهدان به چابهار تبدیل به مهم‌ترین ایستگاه منطقه خواهد شد که در صورت نرمال‌سازی خط مسیر جاوه موجب توسعه و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

وی گفت: ایستگاه باری راه‌آهن زاهدان به عنوان بندر خشک می‌تواند به‌عنوان مرکز لجستیک کالاهای سه کشور افغانستان، پاکستان و هند پیش بینی شود.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تأسیسات زیربنایی راه‌آهن با اشاره به اینکه دو خط استراتژیک کشور از ناحیه جنوب شرق می‌گذرد، افزود: آینده روشنی برای راه‌آهن جنوب شرق متصور است.