شناسهٔ خبر: 155713 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

دریافت ۳۵۰ مقاله توسط دبیرخانه هفتمین کنفرانس تغییر اقلیم

مهدی رهنما رییس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم با اشاره به اینکه در مجموع ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس بین‌المللی رسیده است، از ارائه ۳۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۳۰ مقاله به شکل پوستر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم" در حاشیه جلسه داوری مقالات ارسالی به این کنفرانس بین المللی اظهار کرد: با تلاش کمیته اجرایی و کمیته علمی هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم در سال جاری شاهد مشارکت زیاد ارسال مقالات بودیم.

وی با اشاره به برگزاری ۶ دوره گذشته کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم طی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۸ گفت: سعی ما بر این است تا فضایی فراهم نماییم که تجربیات بین‌المللی، منطقه ای و ملی توسط محققین عرصه های مرتبط با تغییر اقلیم مورد بحث و تبادل‌نظر قرار بگیرد.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس را دادن آگاهی و اطلاعات بیشتر به سیاستمداران در خصوص پیامدها و تبعات تغییر اقلیم در سطوح مختلف خواند و خاطرنشان کرد: در این دوره در مجموع ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسیده است و ۵۶۰ نفر در تدوین مقالات مشارکت داشته اند.

رهنما با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر داور دانشگاهی مقالات هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم را داوری و ارزیابی کرده‌اند، عنوان کرد: از این میان ۳۰ مقاله برای سخنرانی و چاپ در چهار مجله علمی-پژوهشی برگزیده شد و ۲۳۰ مقاله نیز به صورت پوستر در حاشیه کنفرانس ارائه می‌شود.

دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم همچنین از دریافت ۱۰ مقاله از ۵ کشور دنیا توسط دبیرخانه این کنفرانس خبر داد و گفت: از میان این مقالات نیز چهار مقاله به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

رهنما ادامه‌داد: نویسندگان و پژوهشگرانی که مقالات آنها پس از اعلام نتایج داوری پذیرفته شود می‌توانند تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ نسبت به ارسال مبسوط مقالات خود اقدام کنند.

وی اضافه‌کرد: هر چند ممکن است تعداد بیشتری از مقالات ارسالی استحقاق ارائه در این کنفرانس را داشتند، ولی انتظار می‌رود نگارندگان این مقالات با کار بیشتر و تکمیل نتایج حاصله آن ها را به سایر کنفرانس ها ارسال کنند.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ادامه‌داد: با تلاش هایی که برای ارتقای سطح علمی هفتمین دوره کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم صورت گرفت و با استفاده از پیشینه کنفرانس در سال های گذشته تمام مقالات پذیرفته شده به زبان انگلیسی در IEEE Explorer و مقالات فارسی نیز در IranDoc ایندکس می‌شود.

دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم در پایان از تلاش‌ها و پیگیری‌های همه اعضا کمیته اجرایی، کمیته علمی و هیئت داوران کنفرانس که شرایط ارتقا سطح علمی کنفرانس را فراهم نمودند تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم توسط سازمان هواشناسی کشور و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و همچنین همکاری دیگر نهادهای مرتبط علمی و اجرایی داخلی و بین المللی در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ در محل مرکز اسناد کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.