شناسهٔ خبر: 155725 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل امور مهندسی و فناوری‌های نوین سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی ودولتی خبر داد:

ضرورت استفاده از سیستم‌های جداساز لرزه‌ای در بیمارستان‌ها

علی ثباتی مدیر کل امور مهندسی و فناوری‌های نوین سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی ضرورت استفاده بی‌وقفه از مفاصل انعطاف‌پذیر و ساپورت‌های تاسیساتی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پس از وقوع سوانح طبیعی به خصوص زلزله و راهکارهای دستیابی به این مهم را برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، علی ثباتی مدیر کل امور مهندسی و فناوری‌های نوین سازمان ضرورت استفاده بی‌وقفه از مفاصل انعطاف‌پذیر و ساپورت‌های تاسیساتی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پس از وقوع سوانح طبیعی به خصوص زلزله و راهکارهای دستیابی به این مهم را برشمرد.

مدیر کل امور مهندسی و فناوری‌های نوین سازمان مجری ساختمان‌­ها و تاسیسات دولتی و عمومی بر ضرورت استفاده بی‌وقفه از بیمارستان­‌ها و مراکز درمانی پس از وقوع سوانح طبیعی به خصوص زلزله و راهکارهای دستیابی به این مهم تاکید کرد.

ثباتی طراحی عملکردی ساختمان­‌های بیمارستانی و استفاده از مفاصل انعطاف‌پذیر و ساپورت­‌های تاسیساتی را از جمله این راهکارها دانست و افزود: برای بیمارستان­‌های واقع در مناطق با لرزه‌خیزی بسیار بالا، استفاده از روش‌های فوق پاسخگوی موثر جهت سطح عملکرد بهره‌­برداری بی­‌وقفه نبوده و لازم است از جداسازی سازه و زیرسازه استفاده شود.

لازم به ذکر است در این همایش پورمسعود، کارشناس بین­‌المللی سیستم‌­های جداساز لرزه‌­ای و میراکننده انرژی عملکرد بیمارستان­‌های کشور ترکیه طی زلزله ۲۰۲۳ را مرور کرد و روند طراحی، ساخت و تامین تاب­‌آوری بیمارستان بقیه‌­الله الاعظم کاشان را ارائه کرد. در انتهای همایش حاضران به پرسش و پاسخ در زمینه استفاده از این سیستم‌­ها در بیمارستان‌­ها پرداختند. گفتنی است این همایش ۱۸ دی ماه با حضور جمعی از مدیران سازمان برنامه و بودجه، مدیران عامل و کارشناسان نخبه شرکت‌های پیمانکاری و مهندسان مشاور در محل سالن همایش جامعه مهندسان برگزار شد.