شناسهٔ خبر: 155748 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی راه‌های مواصلاتی شهرستان لامرد با استفاده از ماشین آلات راهسازی موقوفه

انجمن خیرین راه و ترابری عملیات زیرسازی و بهسازی بسیاری از راه‌های مواصلاتی و راه‌های روستایی شهرستان لامرد با بهره‌گیری از ماشین‌آلات راهسازی وقف شده توسط خیرین این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی این سازمان در نشست مشترک با اعضای انجمن خیرین راه و ترابری که با هدف تقدیر و تجلیل از خیرین جنوب استان فارس (لارستان) برگزار شد، از حجت الاسلام محمد جواد اسدی امام جمعه موقت شهرستان لامرد و رئیس هیئت امنای موقوفه ماشین آلات راهسازی و ۲۰ نفر از خیرین این شهرستان به سبب اقدامات خیرخواهانه در حوزه جنوب استان فارس و استفاده از ظرفیت ماشین آلات راهسازی و تعمیر و بازسازی این دستگاه‌ها و همچنین خرید ماشین آلات جدید به‌کمک خیرین در جهت بازگشایی، زیرسازی و بهسازی راه‌های روستایی این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

مقبلی افزود: در شهرستان لامرد چندین دستگاه ماشین آلات راهسازی وجود دارد که خیرین برای خدمت رسانی به مردم وقف کرده‌اند و در حال حاضر به خدمت رسانی در مناطق روستایی اشتغال دارند و عملیات بهسازی و مرمت جاده‌های روستاهای مناطق کم‌برخوردار شهرستان لامرد با استفاده از این ماشین آلات در حال انجام است.

حجت الاسلام اسدی امام جمعه موقت شهرستان لامرد و رئیس هیئت امنای موقوفه ماشین آلات راهسازی نیز اظهار کرد: خیرین راهساز شهرستان لامرد در جنوب استان فارس از سال‌های اولیه انقلاب اسلامی با توجه به شرایط منطقه و نداشتن راه مناسب و در راستای کمک به دولت در این زمینه اقدام به خرید دستگاه‌های راهسازی کرده‌اند.

وی افزود: اجرای عملیات زیرسازی راه‌ها و تسطیح بیش از ۸۰۰ هزار متر مربع در حوزه معابر شهری در شهرستان، بازگشایی، زیرسازی و تسطیح سه کیلومتر از بلوار معلم شهر لامرد، زیرسازی و تسطیح پروژه تعریض ۱۳ کیلومتر جاده روستای کال و لای‌روبی رودخانه‌های شهرستان که در سیل سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ باعث خسارت به راه‌های این شهرستان شده بود، از جمله اقدامات خیرین این شهرستان بوده است.

رئیس هیئت امنای موقوفه ماشین آلات راهسازی همچنین تأکید کرد: روند خدمت رسانی به مناطق کمتر توسعه یافته این شهرستان اولویت کاری هیئت‌امنا است و عملیات بهسازی و مرمت جاده‌های روستاهای مناطق مذکور یکی پس از دیگری توسط این دستگاه‌ها در حال انجام است.

گفتنی است در این نشست از حجت الاسلام محمد جواد اسدی امام جمعه موقت شهرستان لامرد و رئیس هیئت امنای موقوفه ماشین آلات راهسازی و ۲۰ نفر از خیرین این شهرستان با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.