شناسهٔ خبر: 155749 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

تفاهم‌نامه ۳ساله میان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و منطقه آزاد قشم امضا شد

تفاهمنامه تفاهم‌نامه دوجانبه‌ای بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و منطقه آزاد قشم با هدف تحقق توسعه پایدار در جزیره قشم و ارتقای ایمنی و کیفیت جاده‌های مواصلاتی سطح جزیره به مدت ۳ سال منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از امضا تفاهم نامه میان این سازمان و منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: در بازدید و تبادل‌نظر با مدیران ارشد منطقه آزاد قشم در خصوص اقدامات مورد نیاز برای افزایش ایمنی در سطح شبکه ارتباطی جاده‌ای مقرر شد تفاهم نامه‌ای دوجانبه بین طرفین با هدف توسعه و ارتقای مشخصات راه‌های مواصلاتی این جزیره مبادله شود.

وی افزود: این تفاهم‌نامه امروز بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع احداث، تعریض، بهسازی، ایمن‌سازی و بهره‌برداری از معابر اصلی و فرعی سطح جزیره منعقد شد.

امانی بهسازی و تعریض جاده فرودگاه گوران (از مسیر طبل) جهت ارتقای مشخصات به راه اصلی به طول ۵۰ کیلومتر، بهسازی و تعریض جاده سو زا تا زیرانک به طول ۶ کیلومتر جهت ارتقای مشخصات به راه اصلی، بهسازی و تعریض جاده رمچاه تا هلر به طول ۱۰ کیلومتر جهت ارتقای مشخصات به بزرگراه و مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در آسفالت یک باند عبور و اجرای شانه خاکی جاده گوری تا کانی به طول ۹ کیلومتر و عرض ۲ متر از طرفین توسط سازمان منطقه آزاد قشم را بخشی از موضوعات مندرج در تفاهم نامه اعلام‌کرد.

وی مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در آسفالت یک باند عبور جاده سلخ تا لافت، اجرای لایه‌های روسازی تا زیر آسفالت و ابنیه فنی توسط منطقه آزاد قشم و اجرای آسفالت توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جاده گمبرون تا باسعیدو به طول ۱۵ کیلومتر و همچنین تحویل راه‌های بهسازی شده مورد تفاهم‌نامه در سطح جزیره خارج از محدوده شهری و روستایی با حفظ حریم مصوب راه به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به‌عنوان بهره‌بردار را از دیگر موضوعات این تفاهم نامه ذکر کرد.

بنابر این گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ مبادله به‌مدت سه سال و محل اجرای آن در جزیره قشم است.