شناسهٔ خبر: 155752 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام شد؛

ثبت ۲۸۰۰ مورد آزمایش فنی و تخصصی در پل شهدای اروند در خرمشهر

پل شهدای اروند آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خوزستان شعبه آبادان موفق شد، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مورد آزمایش فنی و تخصصی برای ارتقاء کیفی پروژه‌ عمرانی پل شهدای اروند در خرمشهر را انجام و به ثبت برساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک سید روح‌اله موسوی خواه رئیس آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شعبه آبادان گفت:آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خوزستان شعبه آبادان ، موفق شد انجام بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مورد آزمایش فنی و تخصصی را برای ارتقاء کیفی پروژه‌ عمرانی پل شهدای اروند در خرمشهر به ثبت برساند.

در این پروژه آزمایش‌های مختلف خاکی، بتنی، آسفالتی، کشش و خم و باز خم میلگرد، آزمایش‌های غیر مخرب به ویژه آزمایش اولتراسونیک جوش  (UT)، بازرسی مایع نافذ (PT) و آزمایش سلامت و یکپارچگی شمع  (PIT) و حفاری و مطالعات ژئوتکنیک انجام شده است.

موسوی خواه افزود: این پل فلزی به طول ۴۶۰ متر بر روی رودخانه کارون شامل ۳ باند رفت و ۳ باند برگشت به همراه رمپ و لوپ‌‎ها و اصلاحات تقاطع‌های محدوده پل است که نقش ویژه‌ای در جابجایی بار ترافیکی شهر خواهد داشت.

وی ادامه داد: آزمایشگاه استان آمادگی دارد در راستای اهداف دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در کوتاه ترین زمان با استقرار واحد آزمایشگاهی در تمامی پروژه‌ها مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی نسبت به ارائه خدمات کنترل کیفیت اقدام کند.