شناسهٔ خبر: 155774 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از خراسان جنوبی به نقاط مختلف کشور

جابجایی کالا خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری توسط رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل ۵ میلیون و ۷۹۶هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی)، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵۷۹۶ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته‌است.

وی با اشاره به اینکه این حجم کالا با بیش از ۷۲۰۰ دستگاه ناوگان باری جابه‌جا شده‌است، گفت: عمده کالاهای جابه‌جا شده از مبدأ استان سیمان، انواع سنگ، زغال‌سنگ، خاک معدنی، انواع کاشی و سرامیک، مصالح ساختمانی و... بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: برای جابه‌جایی کالا ۳۱۶ هزار برگ بارنامه طی ۹ ماه امسال در استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش را نشان‌می‌دهد.

جلال زاده با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است.

وی تصریح‌کرد: ۸۱ شرکت حمل و نقل کالا ۵۸۵۲ دستگاه ناوگان باری و ۱۰۱۷۳ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: بر اساس آمار بیشترین کالای جابه‌جا شده از شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین بوده است.

جلال زاده یادآور شد: برای جابه‌جایی کالا در استان، بارنامه الکترونیکی صادر می‌شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابه‌جایی کالا در محورهای مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه‌جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها برای اخذ کاغذ بارنامه است.