شناسهٔ خبر: 155786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آموزش ترافیکی ۵۰ مدرسه حاشیه راه‌های گلستان درحال اجراست

گلستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: در سال تحصیلی ۴۰۳-۴۰۲ طرح آموزش ترافیکی و تجهیزات ایمنی برای دانش آموزان ۵۰ مدرسه حاشیه راههای استان در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، محسن عامریون معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اظهار کرد: با توجه به نقش عابرین پیاده در تصادفات جاده‌ای که بخشی از آنها دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها هستند، ایمن سازی فیزیکی و فرهنگی آنها برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای از برنامه‌های مهم اداره کل محسوب‌می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد مدارس موجود در طول راه‌های استان ۱۷۵ مدرسه است، ادامه‌داد: در طول دو سال دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیارد تومان برای آموزش دانش آموزان این مدارس جهت ایمن سازی فیزیکی و ارتقای فرهنگ ترافیکی آنها هزینه شده‌است.

به گفته عامریون، از جمله سرفصل‌های آموزشی آنها شامل نحوه تردد ایمن در طول بزرگراه، نحوه مسئولیت گذربان مدرسه، توزیع اقلام فرهنگی و ایمنی، توجیه مدیران و ارکان مدرسه برای استمرار یادآوری‌ها می‌شود که به‌ویژه برای دانش آموزان پایه و مقاطع دبستانی صورت‌می‌گیرد.

وی تصریح‌کرد: این آموزش‌ها از محل منابع اعتباری موجود و با انتخاب پیمانکار در سراسر استان در حال اجراست.