شناسهٔ خبر: 155787 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان غربی:

امکان افزایش پروازهای فرودگاه خوی فراهم شد

فرودگاه خوی مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی با اشاره به افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرستان خوی به سه سورتی پرواز در هفته، گفت: با تکمیل زیرساخت‌های فرودگاه خوی امکان افزایش پروازها در این فرودگاه فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان آذربایجان غربی، محمدعلی نائل قراملکی گفت: با تکمیل زیر ساخت‌های فرودگاه خوی امکان افزایش پروازها در این فرودگاه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه «سال گذشته اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل باند، زیرساخت‌ها و ارتقای ایمنی فرودگاه خوی در این فرودگاه هزینه شد» افزود: از جمله این پروژه ها بهره‌برداری از سیستم روشنایی باند فرودگاه خوی بود که ضمن اینکه منجر به ارتقاء ایمنی پروازها، برقراری پرواز در شب و ۲۴ ساعته شدن این فرودگاه شد، بستر خوبی برای جابجایی مسافران شمال استان از طریق ناوگان هوایی نیز فراهم کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی از ادامه اجرای تکمیل طرح‌های زیربنایی فرودگاه خوی خبرداد و تصریح کرد: طرح تکمیلی دیوار کشی فرودگاه خوی با اعتباری بیش از۴۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است؛ امروز با فرود هواپیمایی از یک ایرلاین دیگر، تعداد پروازهای فرودگاه خوی به ۳ سورتی پرواز در هفته رسید.