شناسهٔ خبر: 155789 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان:

۴۹ هزار کیلومتر باند برف روبی در استان اردبیل انجام شد

برفروبی معاون راهداری استان اردبیل گفت: با تلاش راهداران در بارش‌های اخیر ۴۹ هزار کیلومتر باند برف روبی در راههای استان اردبیل انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین هاشمی معاون راهداری استان اردبیل در بازدید از محور اردبیل- مغان با تشریح اقدامات انجام شده در قالب راهداری زمستانی در استان اردبیل گفت: در استان اردبیل با توجه به اینکه هم مدت زمان سرما و هم شدت آن در مقایسه با سایر مناطق کشور طولانی‌تر است راهداری زمستانی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه با حضور پرتلاش راهداران استان در همه محورها و گردنه‌های برفگیر و علی رغم برف و کولاک شدید اما تمامی محورهای اصلی و فرعی بازگشایی شده و تردد در آنها جریان دارد افزود: در این ایام بیش از ۹ هزار تن ماسه و نمک برای بازگشایی محورهای مواصلاتی و انجام عملیات برف‌روبی در استان استفاده شده‌است.

معاون راهداری استان اردبیل از بازگشایی تمامی راه‌های روستایی استان اردبیل خبر داد و تصریح‌کرد: تا به امروز راه هزار و ۲۸۰ روستا در استان اردبیل بازگشایی شده و برای تردد هم‌وطنان عزیز آماده است.

هاشمی با بیان اینکه در این مدت در راه‌های اصلی و فرعی هیچ مسدودی گزارش نشد خاطرنشان شد: به‌جز محور پونل خلخال که به‌خاطر وجود شرایط منطقه همه ساله از پاییز مسدود می‌شود و راه جایگزین نیز برای تردد هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان محور اسالم است.

وی در طرح راهداری زمستانی فعالیت ۳۰۰ نفر نیروی انسانی را در محورهای مواصلاتی و گردنه‌ها ی برفگیر استان یادآور شد و اظهار کرد:۴۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در جاده‌ها مشغول عملیات برف‌روبی و نمک پاشی بودند.

معاون راهداری استان اردبیل ضمن قدردانی از حضور شبانه روزی و تلاش بی وقفه راهداران در این ایام گفت: با تلاش این عزیزان در اسرع وقت و از همان ابتدای شروع بارندگی عملیات راهداری به‌نحو احسن انجام و تردد ایمن و بدون مشکل را برای مردم فراهم کردیم.

وی افزود: کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها به‌صورت شبانه روزی جهت پاسخ‌گویی به سؤالات مردم آماده باش هستند و توصیه می‌کنیم مردم قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی با سامانه ۱۴۱ راه‌های استان تماس بگیرند.