شناسهٔ خبر: 155829 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر خبر داد:

نجات ۱۰۰ نفر از کولاک در گردنه سامبران اهر در آذربایجان شرقی

برف رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر گفت: راهداران این شهرستان در شبانه روز گذشته ۱۰۰ مسافر و راننده خودروهای عبوری را که در گردنه سامبران گرفتار شده بودند نجات دادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ قاسم قمری؛ رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای اهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته گردنه برفگیر سامبران این شهرستان ۶۰ خودرو گرفتار شده با تلاش راهداران رها سازی شده و ۱۰۰ نفر مسافر و راننده از برف و سرما نجات یافتند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ نفر از این افراد غیر بومی بودند افزود: افراد غیر بومی که عمدتا از استان های غربی و مرکزی بودند در راهدارخانه سامبران اسکان یافته و بعد از روشن شدن هوا و مساعد شدن وضع جاده راهی مقصد خود شدند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۱ راهدار در محور اهر - کلیبر مشغول خدمت رسانی هستند افزود: راهداران از دو روز قبل که برف بارید با ۱۳ دستگاه ماشین آلات راهداری در این گردنه در حال بازگشایی مسیر هستند و به دلیل کولاک شدید فعالیت راهداران در این گردنه کماکان ادامه دارد.

قمری همچنین گفت: ۳ دستگاه برفروب و نمک پاش در گردنه گویجه بئل و و ۳ دستگاه نیز در محور اهر به ورزقان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: ماشین آلات ما در گردنه سامبران ۷۰۰ کیلومتر باند را در ۲۴ ساعت گذشته برفروبی کرده اند و جی پی اس نصب شده روی این دستگاه ها نمایانگر میزان کارکرد و زحمات راهداران است.

قمری از بسته شدن محور ورزقان - اهر از ساعت ۱۱ شب گذشته خبر داد و گفت: دیشب به دلیل قیچی کردن کامیون بونکر در این محور برای ایمنی رانندگان اقدام به بستن محور کردیم که نهایتا ساعت ۶:۳۰ صبح بازگشایی شد.