شناسهٔ خبر: 155846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

راه اندازی یگان ویژه حفاظت از حریم راههای گلستان ضروری است

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: یکی از ضروریات حفظ و صیانت از راههای استان راه اندازی یگان ویژه حفاظت از حریم راههاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی در دوره آموزش کاربردی کارکنان حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های گلستان و مازندران اظهار داشت: در حال حاضر این یگان با توجه به معضل حریم راهها بخصوص در شهرستان های تابعه اداره کل ضروری به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه این یگان هم اینک در اداره کل راه و شهرسازی و برخی استان های کشور راه اندازی شده است، ادامه داد: این موضوع در حالی ضروری به نظر می رسد که علاوه بر توجه به اقتصاد و اشتغال دستفروشان حاشیه راهها، حفظ جان و ایمنی کاربران جاده ای موضوعی مهم برای حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای محسوب می شود.

به گفته مصدقی، موضوع دیگر در کناریگان ویژه، راه اندازی گشت های مختص به حفاظت حریم راهها به دلیل معضل همیشگی دستفروشان و تصادفات جاده ای شهرستان هاست.

وی تصریح کرد: سرقت اموال و تابلو و علائم و سامانه های هوشمند جاده ای بحث دیگری است که در محورهای استان هزینه های سنگین و گزافی را ایجاد می کند در حالی که احکام قضایی با نازل ترین جرائم صادر و انتظار رضایت سارقان را به همراه می آورد.

این دوره آموزشی با حضور معاونین دفتر حقوقی سازمان متبوع به مدت یک روز در شهرستان علی آباد برگزار شد.