شناسهٔ خبر: 155869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

اصلاحیه های لازم حقوقی در بخش حمل و نقل عمومی برون شهری در حال انجام است

گلستان معاون دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از انجام فرآیند قانونی اصلاحیه های خوبی در بخش حمل و نقل عمومی برون شهری سازمان خبرداد و گفت: ثمرات اجرای این اصلاحیه ها کمک شایانی به تامین ایمنی راهها و جلوگیری از تخلفات حمل و نقل جاده ای خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، آرش شهدادنژاد در دوره آموزش کاربردی کارکنان حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های گلستان و مازندران بیان داشت: از جمله این اصلاحیه ها، اصلاح ماده ۶ قانون الزام شرکت ها و موسسات مسافری و باری به استفاده از صورت وضعیت و بارنامه است که به ستاد قاچاق کالا و ارز نیز ارسال شده است.

به گفته وی، این اصلاحیه نوید بخش کاهش و رفع خیلی از معضلات حمل و نقل عمومی برون شهری از جمله بارنامه های صوری است که افزایش درآمدهای سازمانی را هم بدنبال دارد.

شهداد نژاد ادامه داد: در نظر گرفتن افزایش مبلغ جریمه تخلفات رانندگی از نوع حمل و نقلی، وصول حقوق دولتی ۹ درصد و دریافت خسارت راه ها از مالکان ناوگان بخشی دیگر از اصلاحیه هاست که تمام این موارد با استفاده از داده های سامانه های هوشمند جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دریافت می شود .

وی با بیان اینکه با این اصلاحات به سمت سیاست گذاری در حوزه ی حقوقی حمل و نقل عمومی برون شهری پیش می رویم، افزود: برای جلوگیری از سرقت تابلو و علائم از گشت های راهداری و پلیس راه و ظرفیت دهیاریها و شوراهای روستایی با اولویت پیشگیری بایستی کمک گرفته شود.

دوره آموزش کاربردی کارکنان حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های گلستان و مازندران با حضور معاونین دفتر حقوقی سازمان متبوع به مدت یک روز در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.