شناسهٔ خبر: 155870 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

تحویل ۷ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس تا پایان سال

پردیس وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل و تحویل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس بعد از ۱۳ سال، از تحویل ۷ هزار واحد دیگر این شهر تا پایان سال خبر داد و گفت: دومین تصفیه خانه فاضلاب این شهر نیمه اول سال آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی عصر امروز پنجشنبه ۲۸ دی ماه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه شماره۲ فاضلاب این شهر جدید اظهار کرد: پروژه اتمام تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید پردیس یکی از مشکلات اساسی بود که مقرر شد با انجام لوله کشی و اتصال به تصفیه خانه شماره ۱ در کوتاه مدت این مشکل برطرف شود.

بذرپاش با بیان اینکه جمعیت پذیری شهر جدید پردیس نیز روز به روز در حال افزایش است و جمعیت ساکن نیز توسعه یافته است، افزود: یکی از زیرساخت‌های اصلی موضوع فاضلاب شهر است.

وی افزود: تصفیه خانه شماره ۲ نیز پیشرفت ۳۰ درصدی دارد که با قرارگاه خاتم به عنوان مجری این طرح توافق شد تا وزارت راه و شهرسازی تامین‌ منابع مالی را انجام دهد و این تصفیه خانه با ظرفیت ۲۲ هزار متر مکعب در زمان بندی ۶ ماهه به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی روش‌های تامین مالی را تهاتر زمین و منابع نقدی اعلام کرد و گفت: این اقدام نیازهای موجود شهر جدید پردیس را پاسخ می‌دهد و یکی از دغدغه‌های محیط زیستی و ساکنان برطرف می‌شود.

بذرپاش یادآور شد: یکی از نیازهای زیرساختی که توسط وزارت راه و شهرسازی در شهرهای جدید ایجاد می‌شود، تصفیه خانه‌های فاضلاب است که در شهر پردیس نیز از قبل یک تصفیه خانه وجود داشت اما  با توجه به افزایش تعداد فازها، تصفیه خانه دوم نیز تعریف شد.

وزیر راه و شهرسازی از دیگر مسایل شهر جدید پردیس را تکمیل مساکن مهر باقی مانده داست و گفت: ۱۰ هزار واحد از مسکن‌های مهر شهر جدید پردیس که بیش از ۱۲ الی ۱۳ سال معطل مانده بود، امسال تامین‌ منابع و تحویل مردم شد.

وی افزود: برای ۱۰ هزار واحد دیگر نیز از مسکن مهر این شهر جدید هدف گذاری شده که ۷ هزار واحد آن تا پایان سال تقدیم مردم شود و بخشی از پروژه‌ها نیز در سال آینده تکمیل خواهد شد.

به گفته بذرپاش، در مجموع در کل کشور، تکمیل ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده از سال‌های گذشته در ابتدای دولت آغاز شد در حالی که نه آورده اولیه داشت و نه تسهیلات بانکی و بودجه عمومی.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تا کنون ۱۱۶ هزار واحد از این‌ مقدار تقدیم هموطنان شده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال این عدد افزایش قابل توجهی یابد و تا پایان دولت واحدی از مسکن مهر باقی نماند.

وی در ادامه به مدیریت بازار مسکن در شهر جدید پردیس اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات قابل توجهی که در حوزه مدیریتی شهرستان پردیس در نظر گرفته شد، موضوع کنترل بازار بود و در برخی فازهای شهر جدید پردیس تا ۴۰ درصد کاهش قیمت مسکن را شاهد بودیم.

بذرپاش تاکید کرد: مسکن کالای سوداگری نیست بلکه کالایی برای استفاده عمومی مردم است بنابراین از همه ابزارهای خود برای کاهش قیمت استفاده می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه عرضه خانه‌های خالی با استفاده از مکانیزم‌های تنظیمی‌ مثل مالیات بر خانه‌های خالی، در حوزه نظارت بر مشاورین املاک و سایر روش‌هایی که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، برای ثبات قیمت و در فواصل بعدی کاهش قیمت اقداماتی انجام خواهد شد.