شناسهٔ خبر: 15588 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بارش برف در محورهای آذربایجان‌شرقی/ برفروبی و نمک پاشی در محورهای شهرستان شبستر/ کندی تردد در راه‌های ارتباطی عجب شیر

کولاک رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جلفا از بارش برف در محورهای استحفاظی این شهرستان واقع در آذربایجان‌شرقی خبر داد. رئیس اداره راه و شهرسازی شبستر نیز از برف‌روبی ونمک‌پاشی محورهای شهرستان خبر داد. رییس اداره راه و شهرسازی عجب شیر گفت: به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید، تردد در راه‌های ارتباطی این شهرستان به کندی و فقط با زنجیر چرخ میسر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، ایوب کنگری گفت: بارش برف از ساعت ۶ صبح امروز دوشنبه شروع شده و همچنان در حال بارش است و نیروهای پر تلاش راهداری در حال نمک‌پاشی محورها هستند.

وی افزود: برغم بارش برف, تمامی محورهای اصلی, فرعی و روستائی شهرستان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی جلفا گفت: ۲۰ نفر از همکاران راهداری در قالب ۳ اکیپ راهداری با ۸ دستگاه از ماشین آلات راهداری در حال نمک پاشی و برف‌روبی محورهای شهرستان هستند.

مرتضی محمد مصری رئیس اداره راه و شهرسازی شبستر نیز ظهر دوشنبه در تماس با این اداره گفت: از صبح امروز در تمام محورهای حوزه استحفاظی شهرستان شبستر برف نسبتا سنگینی باریده اما با تلاش راهداران اداره راه شبستر نمک پاشی و برفروبی در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر بارش برف متوقف شده و ۲۵ نفر از همکاران راهداری در قالب ۴ اکیپ راهداری با ۱۱ دستگاه انواع ماشین آلات در محورهای اصلی, فرعی و روستائی مشغول برف‌روبی و نمک‌پاشی هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شبستر گفت: بازگشایی محورها به ترتیب اولویت در بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی، فرعی و راه‌های روستایی انجام می‌گیرد. 

همچنین رضا سالاری فر رییس اداره راه و شهرسازی عجب شیر روز دوشنبه گفت: با وجود بارش برف و کولاک، راه ارتباطی تمامی روستاهای این شهرستان به جز راه روستائی چهاربرود باز بوده ولی برای تردد در آن ها نیاز به زنجیر چرخ است.

وی با بیان اینکه بارش برف از بامداد امروز در این شهرستان آغاز شده و هنوز نیز ادامه دارد، گفت: ۴ گروه راهداری با ۱۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و ۱۲ راهدار و راننده هم اکنون مشغول برف روبی و نمک‌پاشی راه‌های روستایی هستند.

سالاری فر ادامه داد: با وجود بارش برف، کولاک شدید و همچنین برودت بالای هوا، راهداران مانع از بسته شدن راه‌های ارتباطی این شهرستان شده‌اند.

نظر شما