شناسهٔ خبر: 155892 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت؛

امضای قرارداد بندر چابهار بین ایران و هند تا یک ماه آینده/ اقدامات سازمان بنادر در قبال کاهش تراز آب دریای خزر

بندر چابهار امضای قرارداد بندر چابهار بین ایران و هند تا یک ماه آینده و اقدامات سازمان بنادر در قبال کاهش تراز آب دریای خزر مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته به شرح زیر است:

امضای قرارداد بندر چابهار بین ایران و هند تا یک ماه آینده 

وزیر راه و شهرسازی با انتشار پیامی از امضای قرارداد بندر چابهار بین ایران و هند تا یک ماه آینده خبر داد.

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار 

امروز در مذاکره بین وزیر راه و شهر سازی کشورمان با وزیر امور خارجه هند، توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار صورت گرفت.

اقدامات سازمان بنادر در قبال کاهش تراز آب دریای خزر

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح اقدامات این سازمان در قبال کاهش تراز آب دریای خزر از معرفی نماینده جدید ایران به سازمان «آیمو» خبر داد و گفت: منتظر صدور روادید از سوی انگلستان برای ایشان هستیم.

پنجره واحد خدمات سازمان بنادر راه‌اندازی شد 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از راه اندازی پنجره واحد خدمات سازمان بنادر در ارتباط با پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و درگاه صدور مجوزها خبر داد و تاکید کرد: ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، مشتریان و ذی‌نفعان و همچنین تداوم کسب و کار بندری و دریایی با استفاده از نیروهای متخصص داخلی کشور از اولویت‌های حوزه فاوا این سازمان قلمداد می‌شود.

تخصیص اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی برای توسعه دریامحور هرمزگان 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تخصیص اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی برای توسعه دریامحور هرمزگان خبر داد که شامل ۹۵ طرح مشخص می‌شود.

ایران مسئول تهیه نقشه‌های جدید دریانوردی در منطقه خلیج فارس شد 

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با اعلام کمیسیون هیدروگرافی منطقه دریایی راپمی و (IHO)، جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسئول هماهنگ کننده تهیه داده های مورد نیاز استانداردهای جدید سری S-۱۰۰ در منطقه خلیج فارس، دریای عمان و بخشی از اقیانوس هند انتخاب شد.