شناسهٔ خبر: 155895 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش معاونین برنامه‌ریزی بنادر:

رعایت انضباط مالی در بنادر مورد اهتمام جدی باشد

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی تاکید کرد: از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم، برنامه‌ریزی شده است تا کلیه اقدامات توسعه‌ای کشور در حوزه دریایی و بندری، بر مبنای راهبردهای کلان و مبتنی بر جایگاه تاثیرگذار آن بر اقتصاد کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی در همایش معاونین برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان مرکزی و بنادر اظهار کرد: کلیه رویکردهای اجرایی و توسعه‌ای سازمان بنادر در دولت مردمی، در سطح کلان و بر پایه اجرایی سازی فرایندهای اقتصاد دریامحور تعریف و تبیین شده است.

مدیر عامل سازمان بنادرودریانوردی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: کلیه فعالیت‌های سازمان در حوزه‌ برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع با نگاه آینده‌نگرانه و رویکرد فناورانه، باید دارای پایه و اساس سیستماتیک و قالب نرم‌افزاری باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در یک برنامه‌ریزی تحولی، کلیه فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه‌های مالی، انسانی و پشتیبانی باید در قالب یک یا چند سامانه و نرم‌افزار هوشمند انجام شود.

صفایی با تاکید بر رعایت انضباط مالی و اهتمام بر انطباق کلیه صورت‌ حساب‌های مالی با قوانین و مقررات، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی طی دو گذشته ، به لحاظ ارائه گزارش مالی به سازمان های ذیربط ، از شفافیت لازم و انضباط مورد نظر برخوردار بوده است. 

وی به کارگیری و استفاده از ظرفیت بانوان در حوزه مدیریتی را یکی از خواسته های مدیریت سازمان بنادر عنوان کرد و گفت: به کارگیری بانوان در سطوح مدیریتی، باید در فرایندی شایسته‌محور و به شکل مرحله به مرحله صورت گیرد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، صفایی همچنین بر توجه معاونان برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع بنادر به ارتقای سطح معیشت کارکنان این سازمان تاکید کرد.